شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش "شام آخر" در پنجمین حضور بین‌المللی خود از تاریخ 27 جولای لغایت 6 آگوست (5 تا 16 مرداد) با حمایت حوزه هنری استان قم راهی فستیوال بین‌المللی تئاتر کیجیمونا فستا 2012 ژاپن می‌شود.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، این فستیوال که از شهرت جهانی برخوردار است، هر ساله در شهر اوکیناوا، میزبان گروه‌های نمایشی سراسر جهان است و امسال علاوه براین، پذیرای پژوهشگران و هنرمندان عضو استیج جهانی نیز خواهد بود.

این نخستین بار است که یک گروه از ایران در این فستیوال در کنار گروههای معتبر تئاتر از کشورهای انگلیس، فرانسه، دانمارک، کانادا، ایتالیا، لهستان، ژاپن، استونی، روسیه و ... به اجرای نمایش می‌پردازد.

"شام آخر" به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی محصول سال 1388 گروه تئاتر ایده است که در آن بازیگرانی چون مجید امیری، مهدی نیک روش، محمد جواد پیروزی، ماشاالله کوهستانی و احمد سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر نمایشی پیش از این در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی در کشورهای اسلواکی، ترکیه، سوئد و دانمارک به روی صحنه رفته است.

"شام آخر" پس از درخشش در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر استیج دانمارک و انتخاب به عنوان یکی از آثار شاخص این جشنواره، مجوز حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر کیجیمونا فستا را به دست آورده است.

اطلاعات بیشتر در وب سایت جشنواره به آدرس www.kijimuna-festa.org قابل مشاهده است.

کد خبر 178157

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز