همشهری‌آنلاین: اپل سرانجام پذیرفت که باید استانداردهای زیست محیطی EPEAT برای محصولات الکترونیکی را رعایت کند و در تولیدات مختلف خود آن را لحاظ نماید.

اپل

به گزارش اکونیوز، این شرکت قبل از این از پذیرش این استانداردها امتناع می‌کرد، اما حال پذیرفته که این تصمیم گیری اشتباه بوده است.

بی توجهی اپل به ساخت محصولات سازگار با محیط زیست و آلودگی بالای دیتاسنترهای اپل در چند مورد باعث اعتراضات عمومی در مراکز اپل در شهرهای مختلف آمریکا شده بود.

این شرکت در بیانیه ای که به این منظور منتشر کرده، تصریح نموده که بسیاری از مشتریان وفادارش از اینکه اپل در محصولات خود استانداردهای زیست محیطی EPEAT را رعایت نکرده، ناراحت هستند و می گویند چرا این شرکت درجه بندی یاد شده را در تولیداتش درج نمی کند.

اپل در ادامه به تعهد خود به محافظت از محیط زیست خبر داده و وعده داده که به این تعهد وفادار خواهد ماند. با توجه به نقش این شرکت در تدوین استانداردهای زیست محیطی EPEAT کناره گیری اپل از عمل به تعهدات یاد شده باعث حیرت بسیاری از ناظران شده بود.

برخی صاحب نظران می گویند علت اصلی تجدیدنظر اپل در این تصمیم دغدغه های زیست محیطی نیست، بلکه عدم خرید تولیدات این شرکت توسط برخی مشتریان بزرگ سابق به علت عدم تبعیت از استانداردهای EPEATدر نهایت اپل را وادار به تجدیدنظر در تصمیم اولیه اش کرده است.

کد خبر 178108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز