همشهری آنلاین: سرپرست سازمان لیگ ضمن اعلام برگزاری جام حذفی با گله‌مندی از مسئولان صداوسیما تاکید کرد: مردم بدانند با این وضعیت هفته دوم لیگ از تلویزیون پخش نمی‌شود، چون ظاهرا دوستان در صداوسیما در یک "برج عاج" نشسته‌‌اند تا کسی به آنها نزدیک نشود.

بهروان

غلامرضا بهروان که به تازگی از اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگشته در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز رضایت نسبی از شروع لیگ، به سوالاتی مختلفی درباره آخرین وضعیت برگزاری مسابقات لیگ، حق پخش تلویزیونی، تکلیف برگزاری جام حذفی پاسخ داد:

لیگ خوب و طبق برنامه شروع شد

سرپرست سازمان لیگ ابتدا در ارزیابی‌ از مسابقاتی که در هفته اول لیگ برتر برگزار شد، اظهار کرد: لیگ دوازدهم پنج‌شنبه آغاز شد و ما در مجموع خدا را شکر می‌کنیم که مشکل خاصی در برنامه‌ریزی‌ها و روند اجرای کار بوجود نیامد و بازی‌ها طبق برنامه برگزار شد. باشگاه‌ها هم در این زمینه با ما همکاری کردند، هرچند بعضی از آنها نسبت به وضعیت نور استادیوم‌ها گله‌مند بودند.

به استادیوم‌‌ها ابلاغ می‌کنیم تا فورا کمبود نور را اصلاح کنند

 وی افزود: دیشب در ورزشگاه دستگردی تهران بودم و دیدار نفت تهران و راه‌آهن را تماشا می‌کردم. نور این ورزشگاه از حد استاندارد و میزانی که باید برای برگزاری مسابقات لیگ کفایت کند، کمتر بود. ما به تمامی ورزشگاه‌هایی که با چنین مشکلی مواجه هستند ابلاغ می‌کنیم و از باشگاه‌های مربوطه هم می‌خواهیم تا حد استاندارد 1200 لوکس نور برای استادیوم‌ها که قانون AFC هم است را به سرعت تامین کنند.

 صداوسیمایی‌ها انگار در یک "برج عاج" نشسته‌اند  

 سرپرست سازمان لیگ در واکنش به اینکه " ظاهرا دوباره فدراسیون بر سر حق پخش تلویزیونی کوتاه آمد و مسابقات هرچند ظاهرا موقتی، اما پخش شد! گفت: ما چیزی زیادی از صداوسیما نخواستیم. ما فقط می‌خواهیم حقوق فوتبال پرداخت شود و حاضریم با صداوسیما تعامل کنیم اما انگار آنها در یک "برج عاج" نشسته‌اند و از خودشان تابویی ساختند که کسی نتواند نزدیک‌شان شود! دریافت حق پخش تلویزیونی مساله و دغدغه تمام باشگاه‌هاست. آنها برای تامین هزینه‌هایشان نیاز به درآمدی که حقیقی‌شان دارند.

 مردم بدانید از پخش هفته دوم لیگ معذوریم

 وی با ابراز گله‌مندی از مسئولان صداوسیما ادامه داد: ما دیروز بخاطر مردم حاضر شدیم دوربین‌های تلویزیون به ورزشگاه‌ها راه پیدا کنند تا هفته اول لیگ پخش شود. تقاضاهایی از سوی مقامات بلندپایه از علی کفاشیان رئیس فدراسیون شده بود تا بازی‌های هفته اول پخش شود. من این‌ها را می‌گویم تا قضایا را بدانند. الان هم به مردم می‌گویم که اگر در روزهای آینده توافقی میان فدراسیون و صداوسیما نباشد از پخش تلویزیونی هفته دوم لیگ معذور خواهیم بود.

 2 ماه است با شرکتی برای تولید و توزیع مسابقات در قالب سی‌دی توافق کردیم

 بهروان در پاسخ به این سوال که اگر نهایتا با صداوسیما به توافق نرسید آیا واقعا سازوکار تولید و توزیع مسابقات لیگ به صورت سی‌دی فراهم شده؟ اظهار کرد: ما برای این کار با یک شرکت قرارداد بستیم و مبلغی را به عنوان حداقل مبلغ توافقی مشخص کردیم که این رقم بالاتر از درخواست فدراسیون از صداوسیماست. دوستان در صداوسیما فکر می‌کنند ما به تازگی به شرکت مربوطه برای پخش بازی‌ها به توافق رسیدیم در حالی که سازمان لیگ 2 ماه است با این شرکت توافق کرده است.

 دوستان در صداوسیما تا چهارشنبه ما را معطل نگه داشتند

 سرپرست سازمان لیگ همچنین با گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان صداوسیما، ادامه داد: این دوستان ما را تا ساعت 16 روز چهارشنبه منتظر نگه داشتند اما یک تماس هم نگرفتند! فدراسیون به سازمان لیگ نامه داد که ورود هرگونه دوربین‌های تلویزیونی به داخل ورزشگاه‌ها جلوگیری شود و ما هم آن را اجرا خواهیم کرد. در شرایطی که برخی رسانه‌ها فکر می‌کردند مساله میان فدراسیون و صداوسیما در این باره حل شده اما واقعا چنین نبود.

 صدا و سیما می‌گوید فقط سالی 500 میلیون بیشتر از سال قبل می‌دهیم

 وی در واکنش به اینکه صداوسیما با چه مبلغی برای امضای توافق‌نامه موافقت کرده، گفت: مبلغ درخواستی ما از صداوسیما در حد قابل توجهی بیشتر از مبلغ قرارداد فصل گذشته است اما حاضریم در این باره با صداوسیما تعامل کنیم. صداوسیما می‌گوید سالی پانصد میلیون تومان به مبلغ قرارداد فصل گذشته اضافه می‌کند، در حالی که آنها درآمدهای میلیاردی هنگفتی از پخش بازی‌های لیگ بدست می‌آورند.

 حتی حاضر نیستند یک دهم درآمد پخش مسابقات را به ما بدهند!

 سرپرست سازمان لیگ در عین حال یادآور شد: مبلغ درخواستی کنونی ما نسبت به آنچه که برای حق پخش باید باشد فوق‌العاده کمتر است اما چون در فصل گذشته با مبلغ بسیار پایینی توافق شده بود، انگار الان درخواست ما بالاست، که در حقیقت چنین نیست. صداوسیما حتی حاضر نیست یک دهم درآمدی که از پخش تلویزیونی مسابقات لیگ بدست می‌آورد را به ما بدهد.

 با یک برنامه دقیق جام حذفی را برگزار می‌کنیم

 بهروان درباره دستاورد جلسات کمیته مسابقات AFC و تکلیف برگزاری جام حذفی گفت: AFC اجازه برگزار کردن یا نکردن جام حذفی را به خودمان واگذار کرد و اعلام کرد می‌توانیم تمام سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از نتایج لیگ برتر به آنها معرفی کنیم. اما با صحبت‌هایی که میان خودمان داشته و بررسی‌هایی که بنده داشتم، امیدواریم جام حذفی را با یک برنامه‌ریزی دقیق و جابجا کردن بعضی از آنها، برگزار کنیم.

 جریمه پنج میلیون تومانی برای مربیان غایب در نشست خبری

 وی در پاسخ به این سوال که قرار است برای مربیانی که در نشست‌های خبری حاضر نمی‌شوند جریمه پنج میلیون تومانی تعیین شود؟ تصریح کرد: این موضوع را برای تصویب در جلسه هیات رئیسه مطرح خواهیم کرد. معتقدیم بنابر احترامی که باید برای اصحاب رسانه قائل بود، مربیان نباید رفتار انجام دهند که به شان خبرنگاران جسارت شود. خبرنگاران قشر زحمت‌کشی هستند که جزو ارکان پیشرفت فوتبال ما به حساب می‌آیند.

 خبرنگاران هم مقررات AFC را رعایت کنند

 وی افزود: ما با کسی که بخواهد خلاف مقررات عمل کند تعارف نخواهیم داشت و هیچ دلیلی برای بی‌احترامی به خبرنگاران نمی‌شناسیم. البته عمل به مقررات و رعایت قانون هم باید دوطرفه باشد. به طور مثال دیشب پس از بازی نفت و راه‌آهن شاهد بودم بعضی خبرنگاران خارج از محوطه‌ای که به عنوان میکسدزون مشخص شده بود اقدام به گرفتن مصاحبه کردند که این درست نیست. این کار خلاف مقررات AFC هم هست که باید اصلاح شود.

کد خبر 178070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز