چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان علوم دریایی در مرکز مطالعات ساحلی برزیل اعلام کردند 745 پنگوئنی که آب اجساد آنها را در تاریخ 15 ژوئن به سواحل برزیل آورده بود به دلایل طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

پنگوئن

more  مرگ رازآْلود پنگوئن‌ها در ساحل برزیل

این مرکز اعلام کرد پس از بررسی وضعیتی که اجساد این جانداران داشته‌اند به این نتیجه رسیده که این پرنده‌ها در اثر عوامل طبیعی جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش این مرکز،‌اکثر پنگوئن‌ها جوان بوده و هیچ اثری از آسیب دیدگی و آلودگی نفتی در بدن آنها دیده نشده‌است.

به گفته مائوریچیو تاوترس بیولوژیست این مرکز مطالعاتی،‌پرنده‌ها در سالهای اول زندگی بسیار بی‌تجربه هستند و مرگ این پنگوئن‌ها در این فصل از سال پدیده‌ای طبیعی و در نتیجه فرایند انتخاب طبیعی رخ داده‌است.

در سال 2010 بیش از 550 پنگوئن مرده توسط آب به سواحل ایالت سائوپائولو آورده شدند. اما در آن زمان علت مرگ پنگوئن‌ها گرسنگی اعلام شد.

مورد پنگوئن‌های برزیل اولین موردی است که مرکز مطالعات ساحلی برزیل کنترل بیشتری بر روی آن و دلیل مرگ پرنده‌ها انجام داده‌است. به گفته تاوارس،‌ ماه جولای ماهی است که تعداد زیادی از این پرنده‌ها پس از اینکه با امواج آب به ساحل می‌آیند، زخمی،‌ آسیب دیده و گاه پوشیده از نفت به مرکز بازتوانی انتقال داده می‌شوند.

به گفته تاوارس پنگوئن‌ها معمولا در این فصل از سال در جستجوی غذا از آرژانتین مهاجرت می‌کنند و گاه اجساد آنها توسط آب به ساحل می‌آید،‌اما بالای 500 جسد رقم بسیار زیادی است. با این‌همه 30 جسدی که از میان اجساد پنگوئن‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند نشان دادند که دلیل مرگ این پرندگان کاملا طبیعی بوده است.

کد خبر 177952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز