کارشناسان محیط‌زیست، در گزارش جدیدی اعلام کردند: مشاهده کرم‌های پروانه‌ای استوایی در منطقه سردی چون کشور کانادا، نشانه‌ای بارز از روند رو به رشد پدیده گرمایش جهانی است.

پروانه - گل

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، کرم‌های پروانه‌ای که متعلق به‌گونه‌‌ای از پروانه‌ها هستند؛ درواقع حشرات بومی مناطق استوایی محسوب می‌شوند و تاکنون هرگز در مناطق سرد نیمکره‌شمالی مشاهده نشده بودند اما کارشناسان زیست‌محیطی به‌تازگی این حشرات گرمسیری را در ایالت کبک کانادا کشف کرده‌اند که آب‌وهوایی سرد و خنک دارد.

این کارشناسان تأکید دارند که وجود پروانه‌های استوایی در این نواحی سرد، نشان‌دهنده گرم شدن آب‌وهوای کانادا و ناشی از تداوم پدیده گرمایش جهانی است. این کارشناسان اخیرا و برای اولین‌بار، پروانه‌های بزرگ‌جثه دم‌چلچله‌ای را روی گیاهان خاکستری خاردار در مونترال کانادا مشاهده کرده‌اند. آنها می‌گویند: حضور این پروانه‌ها در مونترال نمونه آشکاری از پدیده تغییرات جوی است. پروانه‌های بزرگ جثه دم‌چلچله‌ای معمولا بومی آمریکای جنوبی و مرکزی هستند.

از اواخر دهه1990 میلادی به بعد، این حشرات تا آمریکای شمالی و جنوب کانادا نیز پیشروی کردند اما مطالعات جدید تأیید می‌کند که به‌تازگی این پروانه‌ها به زیستگاه‌های جدیدی در مناطق شمالی کانادا نقل مکان کرده‌اند و نرخ مهاجرت آنها به زیستگاه‌های جدید به‌طور متوسط 15برابر تسریع شده و این یافته موید گرم‌ترشدن نواحی شمالی کاناداست.

کد خبر 177890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز