همشهری‌آنلاین: دکتر حسین الهی قمشه‌ای، استاد همایون خرم و حسن ناهید در مراسم ویژه استاد حسن کسایی که ساعت 5 روز چهارشنبه 28 تیر در تالار وحدت برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کنند

فیلمی بیست دقیقه‌ای هم از زندگی استاد به نمایش در می‌آید و خلیل کسایی به همراه محمود رفیعیان دو نوازی نی و تنبک اجرا می‌کنند.
 
 سید عباس سجادی، مدیر موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران  و مدیر اجرایی مراسم ویژه استادسید حسن کسایی ضمن اعلام این خبر افزود: امکان دارد سخنرانان دیگری هم به مراسم اضافه شوند که در حال رایزنی با آنها هستیم.

سجادی دیگر برنامه های این مراسم را خواندن متنی از سوی دختر شادروان سید حسن کسایی،اجرای موسیقی توسط شهرام میرجلالی(تار) با رودباری(تنبک) و آواز تقی سعیدی از شاگردان استاد تاج و کسایی ذکر کرد و افزود: در کنار این برنامه ها قرار است از همسر مرحوم کسایی به خاطر عمری همراهی با استاد تجلیل شود.

رونمایی از آلبومی از آثار گزیده استاد کسایی از دیگر برنامه های این مراسم است که سجادی در این زمینه گفت: این آلبوم به همت آقا جواد کسایی و از میان آثار متعدد استاد کسایی به گزینی شده و از سوی موسسه آوای باربد همزمان با این مراسم رونمایی و منتشر خواهد شد.

نمایش فیلمی ده دقیقه ای از زندگی استاد کسایی به همراه بخشی از فیلم مستند آقای دفتری(حدود بیست دقیقه) از دیگر بخش های این مراسم به شمار می رود. در این فیلم استادان هوشنگ ابتهاج سایه، حسین علیزاده،خانم فخری ملک پور،و دکتر ضیاء موحد درباره استاد کسایی و جایگاهش سخن می گویند.

برپایی نمایشگاهی از عکس های آلبوم شخصی استاد کسایی که توسط خانم فروغ بهمن پور برگدر سرسرای تالار وحدت به تماشا نهاده  می شود از جمله دیگر برنامه های این روز است که سجاذی به آن اشاره کرد.

سجادی ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران این برنامه گفت که ویژه برنامه یادمان استاد کسایی  با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، موزه موسیقی و دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد انجام شده است.

کد خبر 177869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز