سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دیک چنی، معاون رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه دوشنبه طی اظهاراتی در کنفرانس سیاستگذاری کمیته امور عمومی اسرائیل، آمریکا (AIPAC) در واشنگتن، پایتخت آمریکا در انتقادی تند از اکثریت دمکرات کنگره آمریکا، استراتژی ضدجنگ حزب دمکرات را عامل تضعیف نیروهای آمریکایی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، چنی در نطق خود خطاب به حاضران در این کنفرانس از ایپک، که بزرگترین لابی‌ حامی صهیونیسم در آمریکا است به‌عنوان مجموعه‌ای که نقشی محوری در ایجاد بستر استراتژیک و اخلاقی دوستی آمریکا و اسرائیل ایفا می‌کند، یاد کرد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به این‌که مبنای فکری تروریست‌ها در جوامع متمدن امروز جایگاهی برای خود نخواهد یافت در اظهارات خود کسانی که علل مورد ادعای کاخ سفید برای ساقط کردن رژیم صدام و حمله به عراق را زیر سئوال می‌برند به باد انتقاد گرفت.

او گفت: تروریست‌ها همه توان خود را روی عراق متمرکز کرده‌اند. وی افزود: اگر کسی حامی مبارزه با ترور است این ادعا تنها درصورتی معنا خواهد داشت که در جایی که اکنون تروریست‌ها در حال نبرد با ما هستند از ما پشتیبانی کند.

او در بخشی از اظهاراتش تأکید کرد وقتی اعضای کنگره استراتژی ضدجنگ را دنبال می‌کنند نمی‌توانند ادعا کنند در حال حمایت از نیروهای آمریکایی هستند. وی در ادامه ادعا کرد عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق موجب تقویت دشمنان ایالات متحده خواهد شد.

ترجیع‌بند اظهارات چنی در این کنفرانس پافشاری او براین نکته بود که واشنگتن هیچگاه اسرائیل را به عنوان نزدیک‌ترین متحد خود در شرایط سخت و دشوار خاورمیانه تنها نخواهد گذاشت.

او در بخشی از نطق خود که به شرایط خاورمیانه مربوط می‌شد برقراری صلح پایدار در این منطقه را منوط به پایبندی دولت جدید فلسطینی به شرایط تعیین شده از سوی کمیته چهارجانبه یعنی سرکوب خشونت‌، پذیرش توافقنامه‌هایی که بین دولت‌های فلسطینی قبل و تل‌آویو منعقد شده‌اند و به رسمیت شناختن اسرائیل دانست.

کد خبر 17776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز