گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی، گفت: رانندگانی که دارای رفتارهای پرخطر در رانندگی هستند، در سطح جاده‌‏ها توسط پلیس متوقف شده و تست سلامت می‌‏شوند.

سردار اسماعیل احمدی‌‏مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، در حاشیه مراسم افتتاح طرح نوروزی پلیس راه، در جمع خبرنگاران، گفت: در ایام نوروز، سخت‌‏گیری بیشتری در سطح جاده‌‏ها اعمال می‌‏شود که به این ترتیب به نظر می‌‏رسد سطح ایمنی در معابر ارتقا یابد.

وی با تاکید بر این‌‏که نوروز 86 از امن‌‏ترین ایام سال خواهد بود، و با اشاره به احتمال افزایش سفر در نوروز 86، افزود: با توجه به افزایش یک میلیون و 100 هزار خودرو نسبت به سال گذشته و افزایش 12 درصدی مصرف سوخت، قطعاً میزان سفرها در نوروز سال 86، افزایش می‌‏یابد.

طرح نوروزی سال 86 نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی با هدف ایجاد چتر امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی با حضور 300 هزار نفر از نیروهای ناجا و با بکارگیری واحدهای اجرایی و مأموریتی ناجا شامل کلانتری‌ها، پاسگاه‌های انتظامی، گشت‌های انتظامی یگان امداد، گشت‌های راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کشور، یگان ویژه، آگاهی، اطلاعات، نگهبان محله، گشت هوایی هوا ناجا، گشت‌های کنترل نامحسوس ترافیکی و انتظامی و آمبولانس‌های بهداری، نیروهای بسیج، تیم‌های پزشکی، اورژانس، هلال احمر ، راهداری و ... آغاز شد.

احمدی‌مقدم گفت: محدودیت‌های تردد برای کامیون‌ها در ساعات پایانی شب از سال آینده در کشور اعمال می‌شود.

وی به هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: افراد مجرم و سابقه‌دار در نوروز امسال، از زندان‌های کشور آزاد نمی‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بکارگیری 30هزار نیروی بسیجی در نوروز 86 گفت: با استفاده از نیروهای وزارت بهداشت، راهداری، هلال احمر، آتش‌نشانی، امداد خودرو و گشت‌های انتظامی در تلاشیم تا سطح امنیت را در نوروز امسال به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

سردار احمدی‌مقدم با تاکید بر این که مأموران نیروی انتظامی با افرادی که هنجارها را رعایت نکنند برخورد قاطع خواهند داشت، اظهار داشت: با همکاری مسئولان قضایی افرادی که مخل آرامش هستند در این ایام دستگیر و در قرنطینه باقی می‌مانند تا شاهد ادامه کاهش جرایم در نوروز همانند اسفند ماه باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی به همکاری مردم با نیروی انتظامی برای افزایش نظم در عبور و مرور اشاره کرد و گفت: سرعت به میزان قابل توجهی در راه‌ها و بزرگراه‌های کشور کاهش یافته است.

سردار احمدی‌مقدم به نصب GPS بر روی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها اشاره و اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد بیشترین تلفات تصادفات در استان‌های شمالی، مربوط به عابران پیاده و موتورسواران و در استان‌های جنوبی، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هستند؛ لذا به نظر می‌رسد کامیون‌ها در راه‌های شمالی باید در شب‌ها و در راه‌هایی جنوبی در روزها تردد کنند. از سویی دیگر در تلاشیم تا ساعات تردد کامیون‌ها با اتوبوس‌ها و سواری‌ها تغییر کند و متفاوت باشد.

سردار مومنی، معاون عملیات ناجا نیز در خصوص طرح نوروزی سال 86 گفت: در این طرح 431 تیم نظارتی با استقرار 876 نفر در پلیس راهور ناجا و استقرار نیروهای پیاده پلیس راه در یکهزار و 411 نقطه حادثه خیز اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین 66 هزار و 767 نفر از نیروهای وزارت بهداشت با دو هزار و 173 خودرو و موتورسیکلت، 790 اکیپ راهداری با 7 هزار و 400 نفر نیرو از وزارت راه، 530 پست و پایگاه هلال احمر به همراه 9 دستگاه اتوبوس و 7 دستگاه بالگرد، یکهزار و 550 تیم خودرویی عملیاتی پلیس راهور ناجا با 12 هزار و 665 نفر نیرو و 60 تیم کنترل نامحسوس و یکهزار و 766 تیم گشتی اتومبیل سوار پلیس راه با 137 تیم نظارتی، 206 تیم نامحسوس و 14 هزار و 715 نیروی به کارگیری شده در این طرح مشارکت دارند.

کد خبر 17772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز