گروه حوادث: دو سارق معتاد برای سرقت طلاهای زن تنها وارد خانه او شدند و وی را تا سر حد مرگ کتک زدند اما تنها سه روز بعد از سرقت به دام پلیس افتادند.

اوایل هفته گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی رشت در جریان سرقت خشن از خانه‌ای در این شهر قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که افراد ناشناسی با ورود به خانه زن میانسالی در یکی از محله‌های مرکز شهر، او را به‌شدت کتک زده و سپس اموالش را به سرقت برده‌اند.

از آنجا که همسایه‌ها زن میانسال را به بیمارستان منتقل کرده بودند، مأموران راهی آنجا شدند اما این زن چنان وحشتزده و آسیب دیده بود که تا 24ساعت قادر به حرف زدن نبود. پس از آن وقتی او از مرگ حتمی نجات یافت، مأموران به تحقیق از وی پرداختند و این زن گفت: در خانه بودم که زنگ در به صدا درآمد. مردی از پشت آیفون خودش را مأمور شرکت برق معرفی کرد و گفت که می‌خواهد کنتور را ببیند.

من هم در را باز کردم اما به محض باز شدن در، هدف حمله دو مرد جوان قرار گرفتم. آنها بی‌آنکه حرفی بزنند مرا به باد کتک گرفتند. سرم را به دیوار کوبیدند و پیچ گوشتی را در بدنم فرو کردند. آنها می‌خواستند مرا به قتل برسانند و بعد از اینکه بی‌حال روی زمین افتادم، دو حلقه النگویم را سرقت کردند و متواری شدند.

با اظهارات زن میانسال، مأموران از او درباره چهره دزدان پرسیدند و او گفت: آنها خیلی شبیه دو جوانی بودند که یک سال قبل برای نصب صندوق پستی روی در حیاط به خانه‌ام آمده بودند. خوب یادم هست که آن دو جوان مدعی شدند که در یک شرکت پستی کار می‌کنند و بعد از نصب صندوق پستی روی در، آنجا را ترک کردند. ماموران جست‌وجو برای شناسایی دو جوانی را که سال گذشته اقدام به نصب صندوق پستی برای شاکی کرده بودند، آغاز کردند.

آنها با بررسی‌های اطلاعاتی توانستند این دو جوان را شناسایی کنند و درحالی‌که سه روز از زمان سرقت گذشته بود، هر دو مظنون پرونده دستگیر شدند. درحالی‌که آنها مدعی بودند بی‌گناهند، زن شاکی هر دو متهم را شناسایی کرد و سارقان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به سرقت خشن اعتراف کردند. یکی از آنها گفت:

مدتی بود که یکی از موادفروشان محل از من طلبکار بود. چند روز پیش او به مقابل خانه‌ام آمد و گفت که اگر پولش را پس ندهم مرا می‌کشد. من هم برای تهیه پول او با همکاری برادرهمسرم که او هم معتاد بود نقشه سرقت کشیدم. از آنجا که سال گذشته برای نصب صندوق پستی به خانه زن تنهایی رفته بودیم و النگوهایش را دیده بودیم، این زن را به‌عنوان نخستین طعمه انتخاب کردیم و راهی آنجا شدیم. ما برای اینکه وی را بترسانیم به‌شدت کتکش زدیم و بعد از سرقت، یکراست به خانه مرد مواد فروش رفتیم و من النگوها را در ازای بدهی‌ام به او دادم.

زن خوش شانس

سرقت از خانه زن میانسال تنها سرقتی نبود که دزدان معتاد به آن اعتراف کردند. پس از دستگیری این دو متهم، زن دیگری نیز با حضور در اداره آگاهی و شناسایی این دو سارق به مأموران گفت: چند روز پیش در خانه بودم که زنگ در به صدا درآمد. مردی که پشت در بود ‌گفت که مأمور اداره برق است اما چون شنیده بودم که به تازگی دو نفر با معرفی خود به‌عنوان مأمور برق وارد خانه یکی از ساکنان محل شده و او را تا حد مرگ کتک زده‌اند، در را باز نکردم.

وی ادامه داد: دو ساعت بعد، دوباره زنگ در به صدا درآمد و این بار مردی از پشت آیفون خودش را مأمور دادگاه معرفی کرد و گفت که احضاریه آورده است، من هم در را باز کردم اما در همین هنگام این دو سارق معتاد وارد خانه‌ام شدند و شروع به تهدید من کردند. آنها می‌خواستند مرا کتک بزنند و اموالم را سرقت کنند که در همین هنگام دامادم سر رسید و هر دوی آنها پا به فرار گذاشتند.

با اظهارات این زن، متهمان نیز به سرقت ناکام از خانه او اعتراف کردند و مدعی شدند که او را هم از قبل شناسایی کرده بودند و می‌دانستند که تنها زندگی می‌کند. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: برای هر دو سارق معتاد قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 177712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز