همشهری آنلاین: معترضان مصری در نخستین سفر هیلاری کلینتون به مصر بعد از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری با پرتاب کفش و گوجه فرنگی از وی استقبال کردند.

clinton

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مصری‌های معترض به سفر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به کشورشان و سخنرانی‌اش در خصوص حقوق بشر به سمت خودروی ضد گلوله‌اش کفش و بطری‌های آب پرتاب کردند.

این در حالی است که یک مسئول آمریکایی بلند پایه تاکید کرد که هیچ وسیله‌ای به سمت هیلاری کلینتون و خودرو وی در جریان سفر به مصر پرتاب نشده است.

معترضان مصری همچنین شعارهای "مونیکا ... مونیکا" را در اشاره به رسوایی اخلاقی بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با مونیکا لونیسکی در کاخ سفید سر دادند.

در همین راستا یک مسئول امنیتی مصری اظهار کرد که پیشتر نیز معترضان مصری با سردادن شعارهایی خواهان خروج کلینتون از کشورشان شده بودند.

هنوز مشخص نشده است که این معترضان به چه گروه و یا گرایش سیاسی خاصی وابسته بودند.

کلینتون در سخنرانی خود در مراسم بازگشایی کنسولگری آمریکا در اسکندریه هیچ اشاره‌ای به حمایت آمریکا از گروه و یا جریان خاصی در مصر نکرد.

کلینتون اظهار کرده بود: می‌خواهم به صراحت بگویم که آمریکا در پیروزی یا شکست نامزدهای انتخاب ریاست جمهوری مصر نقشی نداشته است.

معترضان مصری هم‌چنین روز شنبه در بیرون هتل محل اقامت کلینتون شعارهایی علیه اسلام‌گراها سر داده و آمریکا را به حمایت از اخوان‌المسلمین در پیروزی در انتخابات متهم ساختند.

از سوی دیگر برخی از اعضای اخوان‌المسلمین برای حفاظت از سفارت آمریکا در قاهره در برابر تظاهرکنندگانی که مخالف ورود کلینتون به مصر بودند، تجمع کردند.

کد خبر 177692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز