همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عاملان گرانی‌ها گستاخ‌تر شده‌اند، گفت: فعلاً تنها راهی که می‌تواند مثمر ثمر واقع شود این است که مواد و مایحتاج ضروری مردم که ذخیره‌سازی شده است در جایگاه‌های خاصی به قیمت ارزان عرضه شود.

ابراهیم نکو در گفتگو با همشهری آنلاین با اشاره به ادامه روند افزایشی قیمت مایحتاج زندگی مردم گفت: متأسفانه با این شعارهایی که برای مهار گرانی‌ها داده می‌شود آقایان دارند فقط فیگور سیاسی می‌گیرند. ما باید در عمل ثابت کنیم که در صدد حل معضل بزرگ گرانی هستیم. نشانه‌هایی که در زمینه گرانی می‌بینیم بیانگر این است که هیچ کار مثبتی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم افزود: اگر وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا کند، مردم ذهن‌شان مغشوش خواهد بود و نگران‌تر از همیشه به آینده نگاه خواهند کرد. بخصوص قشر آسیب‌پذیر جامعه هنگام افطار، بسیار بسیار شرمنده خانواده‌شان خواهند بود.

وی ادامه داد: امیدوارم برای تأمین مایحتاج عمومی بویژه برای ماه مبارک رمضان، علی‌الحساب و موقتاً تدبیری صورت گیرد تا بتوانیم این ماه را بگذرانیم و بعد از آن تصمیمات ریشه‌ای صورت گیرد. در حال حاضر نه تزریق پول می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد و نه کاهش دستوری قیمت‌ها.

نکو خاطرنشان کرد: تهدیدهایی هم آقایان نسبت به گران‌فروشان داشته‌اند اما مشاهده می‌شود که عاملان گرانی گستاخ‌تر شده‌اند و به جای تقلیل قیمت‌ها شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. با تهدید به برخورد نه تنها تأثیر مثبتی نداشته بلکه نتیجه معکوس داشته که این بسیار زشت است. 

وی افزود: بنابراین فعلاً تنها راهی که می‌تواند مثمر ثمر واقع شود این است که مواد و مایحتاج ضروری مردم که ذخیره‌سازی شده است در جایگاه‌های خاصی به قیمت ارزان عرضه شود. موقتا این کار صورت گیرد و بعداً در قرارگاه اقتصادی که درست کرده‌اند برای بلند مدت با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی به برنامه‌ریزی بپردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به مجریان گفت: قدر مردم را باید بدانیم و زیاد آزارشان ندهیم.

 

کد خبر 177677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز