همشهری آنلاین: در پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا در تاشکند ازبکستان تیم ایران به 3 مدال طلا، 2 نقره و 8 برنز دست یافت.

karate

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، در پایان دوزادهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان که با حضور 25 کشور برگزار شد، دروزن منهای 61 کیلوگرم آرش یونسی با غلبه بر تمامی حریفان به مدال طلای این وزن دست یافت. وی ابتدا نماینده امارات را 4 بر 1 شکست داد، در دومین مبارزه هند را 5 بر 0 برد، سپس کویت را 4 بر 0 مغلوب کرد و در مقابل حریف افغانستانی 4 بر 0 پیروز شد و به فینال راه یافت. در فینال عربستان را 4 بر 0 برد و به مدال طلا رسید.

در کاتای تیمی 16-17 سال، تیم پسران ایران با ترکیب (معین برکم، سید بهروز حسینی نسب و اسماعیل نخعی) ابتدا قزاقستان را 5 بر 0 مغلوب کرد، در دومین مبارزه خود نماینده کویت را با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو برداشت و در فینال مقابل حریفی از عربستان سعودی 5 بر 0 به پیروزی رسید و صاحب مدال طلای این بخش شد.

در کاتای تیمی 16-17 سال، تیم دختران ایران با ترکیب (مائده نصیری‌پی، مهدیه شکور و پریسا رحمانی) به میدان رفت که در مبارزه نخست اندونزی را 5 بر 0 برد، در مسابقه دوم مقابل قزاقستان هم با نتیجه 5 بر 0 به برتری رسید و در فینال موفق شد با همین نتیجه تیم کاتای ویتنام را شکست دهد و صاحب مدال طلای این دوره از پیکارها شود.

در کاتای انفرادی 16-17 سال، پریسا رحمانی نماینده اندونزی را 3 بر 2 شکست داد، در مبارزه دوم 4 بر 1 کاتارویی از مالزی را مغلوب کرد و در فینال مقابل حریف ژاپنی 5 بر 0 باخت و مدال نقره را کسب کرد.

در کاتای انفرادی 16-17 سال پسران، امیرعلی زنجانی ابتدا کویت را 3 بر 2 برد، سپس تایلند را با همین نتیجه شکست داد، در مبارزه سوم حریفی از ماکائو را 5 بر 0 مغلوب کرد، اما در فینال مقابل کاتاروی ژاپنی قرار گرفت و 5 بر 0 نتیجه را واگذار کرده و مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن منهای 68 کیلوگرم، شهاب نوروزی پس از باخت مقابل نماینده عربستان با نتیجه 4 بر 3 به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه به برتری 10 بر 1 مقابل حریفی از اندونزی رسید و سپس کاراته‌کایی از قرقیزستان را 3 بر 0 مغلوب کرد و مدال برنز گرفت.

در وزن منهای 76 کیلوگرم، سعید عباس مرزدشتی ابتدا نماینده اندونزی را 6 بر 1 برد، سپس 4 بر 0 از سد حریفی از قزاقستان گذشت، در مبارزه سوم 4 بر 2 مغلوب تاجیکستان شد تا در گروه بازنده‌ها به رقابت خود ادامه دهد. در این گروه مرزدشتی هنگ کنگ را 10 بر 0 شکست داد و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

در وزن به اضافه 59 کیلوگرم، نفیسه گلشنی در مبارزه نخست 3 بر 0 از نماینده مالزی شکست خورد تا در گروه بازنده‌ها به مبارزات خود ادامه دهد. وی در این گروه به مصاف حریفی از تاجیکستان رفت و 3 بر 0 به برتری رسید و سپس کاراته‌کای قزاقستانی را با نتیجه 5 بر 0 از پیش رو برداشت و به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن منهای 59 کیلوگرم بهنوش نجفی پس از تساوی مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 3 بر 3 با رای داوران برنده تاتامی اعلام شد و در ادامه با نماینده هند مبارزه کرد و به برتری 9 بر 0 رسید. نجفی در مبارزه سوم مقابل قزاقستان 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد تا در گروه بازنده‌ها به میدان برود. در این گروه در مسابقه با اندونزی به پیروزی 10 بر 0 رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت.

در وزن منهای 55 کیلوگرم محمد امین تقی‌پور نماینده کره جنوبی را 4 بر 0 برد، در دومین مبارزه با نتیجه 1 بر 0 از سد ژاپن گذشت، در مسابقه سوم مقابل حریفی از ازبکستان قرار گرفت که علی‌رغم حملات پیاپی پس از تساوی 3-3 در وقت قانونی با رای داوران بازنده شد تا در گروه بازنده به مصاف حریفی از قزاقستان برود که در آن بازی 7 بر 3 پیروز شد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن منهای 48 کیلوگرم، پریسا وفایی پس از باخت مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 4 بر 0، در گروه بازنده‌ها به رقابت خود ادامه داد که در این گروه ابتدا حریفی از افغانستان را 8 بر 1 مغلوب کرد و سپس 5 بر 1 از سد مالزی گذشت تا به مدال برنز دست یابد.

در وزن منهای 53 کیلوگرم، بهنوش محمدی 6 بر 2 نتیجه را به نماینده ازبکستان واگذار کرد و در گروه بازنده‌ها با برد 5 بر 0 مقابل مالزی برنز گرفت.

 

کد خبر 177675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز