مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرکز خرید در کالیفرنیا اقدام به نصب اسکنرهای بدن کرده تا خریداران را در یافتن لباس‌هایی که کاملا اندازه آنها بوده یاری کرده و از مرجوع کردن اجناس جلوگیری کنند

اسکنرهایی برای خرید لباس

به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه می‌تواند اندازه منطبق با هر خریدار را با اندازه‌هایی که در فروشگاه‌های مختلف وجود دارد تطبیق داده و نتیجه را اعلام کند.

پس از مشخص شدن و تطبیق اندازه‌های خریدار با فهرست کالاهای موجود در فروشگاه‌های مختلف این مرکز خرید، دستگاه نسخه چاپی از نتایج را در اختیار خریدار قرار می‌دهد تا سبک لباس‌هایی را که می‌خواهد مشخص کند.

براساس این نسخه چاپی که در دست خریدار قرار می‌گیرد وی می‌داند کدام لباس را از کدام فروشگاه و با چه قیمتی تهیه کند.

سارا ریچاردسون مدیر مرکز خرید وست فیلد کالور سیتی اظهار داشت: وجود این فناوری در این مرکز خرید دارای مزایای بسیاری است، این فناوری می‌تواند فرآیند خرید را ساده و موثر کند و این امکان را فراهم کند که مردم با سرعت بیشتری خرید کنند و در نهایت از فروشگاه‌های بیشتری دیدن کنند.

وی افزود: داشتن چنین فناوری موجب می‌شود که فرآیند " حدس بزن کدام فروشگاه لباس مورد نظر من را دارد" از بین برود.

شرکت کانادایی طراحی راه حل‌های منحصر به فرد این دستگاه را وارد 65 مرکز خرید در کشور آمریکا کرده است.

خریداری و نصب هرکدام از دستگاه‌ها بین 60 تا 100 هزار دلار برای مراکز خرید هزینه در بر دارد.

برخی دیگر از شرکت‌های مشابه نیز روی فناوری مشابه کار می‌کنند تا بتوانند از این فناوری برای خریداران اینترنتی استفاده کنند و تسهیلات راحتی آنها برای خرید از منزل فراهم شود.

نرم افزار تعیین اندازه بدن با استفاده از دستگاه‌های حسی - حرکتی چون Kinect مایکروسافت صورت می‌گیرد و به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد که از منزل از این دستگاه استفاده کرده و لباس‌هایی را که می‌خواهند به صورت آنلاین خریداری کنند.

راج سارین مدیر اجرایی و شرکت استیکو به عنوان یک شرکت مستقر در لس آنجلس که در عرصه تولید این فناوری کار می‌کند، گفت: این فناوری می‌تواند به تجارت الکترونیک جلوه دیگری بدهد و کاملا آن را تقویت کند؛ اما از سوی دیگر می‌تواند موجب خلوت شدن مراکز خرید هم بشود.

 

کد خبر 177674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز