همشهری آنلاین: ماجرای تغییر نام استان کهکیلویه و بویراحمد پس از آنکه در رسانه‌های محلی این استان مطرح شد واکنش مردم را به دنبال داشت به طوری که «درخواست جلوگیری از تغییر نام استان کهکیلویه و بویراحمد» به بخش قابل توجهی از دلایل مراجعات مردمی به نمایندگان این استان در مجلس تبدیل شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، برخی پایگاه‌های خبری تحلیلی استان کهکیلویه و بویراحمد با عنوان «تلاش جریان انحرافی برای تغییر نام استان» به ذکر ریشه تاریخی نام «کهکیلویه و بویراحمد» پرداخته و تصمیم تغییر نام این استان را به گروهی نسبت داده‌اند که امروز در جامعه از آنها به عنوان «جریان انحرافی» نام برده می‌شود. 

«سیدعلی بزرگواری» نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در گفتگو با همشهری آنلاین درباره آنچه که تحت عنوان شنیده‌ها درباره تغییر نام استان کهکیلویه و بویراحمد در رسانه‌های محلی این استان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: «یک عده افراد منحرف‌الفکر در استان کهکیلویه و بویراحمد می‌خواهند این تغییر نام انجام شود.»

  • همشهری آنلاین: آقای بزرگواری؛ رسانه‌های محلی، تلاش برای تغییر نام استان کهکیلویه و بویراحمد را به جریانی موسوم به «جریان انحرافی» نسبت داده‌اند. کیفیت این ادعا تا چه حد صحت دارد؟

سیدعلی بزرگواری: هر جریانی؛ چه انحرافی و چه هر جریان دیگری نمی‌تواند این تغییر نام را انجام دهد. شاید اصلاً جریانی که به «جریان انحرافی» معروف شده از این قضیه خبر نداشته باشد. یک آدم‌های منحرف‌الفکری در استان می‌خواهند این تغییر نام انجام شود اما ما مخالف هستیم چون پیشینه، تاریخ و هویت ما به نام استان‌مان بستگی دارد. ما نمی‌گذاریم که همین طوری بیایند نام استان‌مان را تغییر دهند.

  • افرادی که تغییر نام استان کهکیلویه و بویراحمد را دنبال می‌کنند در چه رده مسئولیتی قرار دارند؟

- شاید یک آدم که اعوجاج فکری دارد و فکرش درست کار نمی‌کند، تصمیم خود را بر این کار قرار داده باشد و یا کسانی در مرکز و در برخی وزارتخانه‌ها این کژاندیشی را داشته باشند.

  • آیا استانداری کهکیلویه و بویراحمد نیز از طراحان تغییر نام این استان حمایت می‌کند؟

- از شخص استاندار در این زمینه چیزی نشنیده‌ام اما گفته‌اند او دنبال تغییر نام استان است. البته نظرسنجی‌های دروغینی نیز در برخی سایت‌ها منتشر شده که در صدد القای این مطلب هستند که گویی اکثریت مردم استان خواهان تغییر نام استان هستند. اما این درست نیست. 

  • استاندار کهکیلویه و بویراحمد بومی است یا غیربومی؟

- غیربومی است؛ اردبیلی است.

  • طراحان تغییر نام استان کهکیلویه و بویراحمد چه نام‌های جایگزینی را در نظر گرفته‌اند؟

- «زاگرس».

کد خبر 177647
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز