یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکثر ما در زندگی روزمره برای رفع مشکلاتی چون گلودرد و یا سوختگی‌های مختصر، فورا از عسل به عنوان یک درمان خانگی استفاده می‌کنیم.

عسل

به گزارش ایسنا، علاوه بر موارد فوق این محصول معجزه‌گر زنبورهای عسل، کاربردهای درمانی بیشتر و فوق‌العاده‌ای دارد.

به نوشته روزنامه «اکسپرس»، برخی از مهم‌ترین خواص درمانی معجزه‌کننده عسل عبارتند از:

درمان اضطراب و عصبانیت: اگر به دنبال روش طبیعی برای کاهش سطح استرس خود هستید، می‌توانید روزانه مقداری عسل خالص مصرف کنید. مواد مغذی موجود در عسل خالص، تاثیر آرام‌بخش دارند.

تقویت‌کننده انرژی بدن: اگر مایل هستید انرژی خود را افزایش دهید، چرا عسل را جایگزین نوشابه‌های انرژی‌زا نمی‌کنید؟ مقداری عسل خالص را در آب حل کنید و بنوشید. قند این نوشیدنی توسط مغز جذب شده و وارد جریان خون می‌شود و در نهایت خستگی شما را کاهش می‌دهد. این راهکار ساده اما در عین حال موثر و طبیعی است.

بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن: هرچند هنوز به لحاظ علمی ثابت نشده اما تجربه تایید می‌کند که مصرف روزانه عسل خالص، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همراه با ویتامین‌های روزانه، عسل نیز مصرف کنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را بر بدن خود ببینید.

درمان زخم‌های دیابت: با توجه به این که امروزه تعداد کمی محصول برای درمان زخم‌های دیابت در بازار موجود است، استفاده از یک محصول طبیعی برای درمان این زخم‌ها بهترین راه چاره است.

توانایی عسل در ترمیم زخم‌ها، به ویژه زخم‌های دیابتی شناخته شده است.

کد خبر 177481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز