همشهری آنلاین: حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس که برای نجام اعمال عمره مفرده در سرزمین وحی به سر می‌برد، به دولت پیشنهاد کرد تا بخشی از یارانه‌های فرهنگی خود را به امر حج و عمره جوانان و بخصوص دانشجویان و دانشگاهیان اختصاص دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌السلام دکتر غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام گفت: برای اینکه سفرهایی مانند عمره با تأثیرگذاری بسیار آن به سمت جوانگرایی میل کند، باید به جوان‌ها امتیاز بدهیم که بتوانند زودتر به عمره مشرف شوند و از عمر با برکت آنها، استفاده فراوان برده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بی آنکه امتیازی و یا حقی از کسی کسر شود، می‌توانیم همانند دوره‌های تکمیلی دانشگاه‌ها به جوا‌ن‌ها در موقع ثبت‌نام برای اعزام به عمره امتیازهایی را بر اساس سن و سال، تحصیلات، موقعیت‌های تخصصی و هر مولفه دیگری که مورد نظر ما باشد و در تعاملات بین فردی موثر واقع گردد، بدهیم تا آنها بتوانند بر آن اساس زودتر مشرف شده و جامعه از منافع سفر روحانی آنها بیشتر بهره‌مند شود.

وی تاثیر سفرهایی مانند عمره را بسیار موثر در ساخت فکری و فرهنگی و تربیتی جوانان دانست و گفت: این سفر واقعاً سفری انسان‌ساز است. دولت می‌تواند در قالب لایحه‌ای و یا نمایندگان مجلس در قالب طرحی، پیشنهادی را به نمایندگان برای تخصیص ردیفی خاص در بودجه عمومی کشور از محل‌هایی مانند یارانه‌ها و یا بودجه‌های فرهنگی به امر عمره‌گزاری جوانان اختصاص بدهد یا با تخصیص اعتبار خاص به بانک‌ها، به جوان‌ها برای سفر به عمره وام بدهد. 

مصباحی مقدم در لباس احرام

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در لباس احرام

کد خبر 177448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز