سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژنرال کِوین کایلی، بلندپایه ترین مقام پزشکی ارتش آمریکا، در پی رسوایی در مرکز پزشکی والتر رید که مهمترین بیمارستان ارتش آمریکاست، اعلام بازنشستگی کرده است.

به ژنرال کایلی که پزشک است سومین مقام عالی رتبه ارتش آمریکاست که شغلش را در ارتباط با شرایط نگهداری از سربازان مجروح جنگ در والتر رید از دست می دهد.

یک رشته گزارش ها از شرایط حاکم بر بیمارستان والتر رید در نزدیکی واشنگتن که ماه گذشته در روزنامه واشنگتن پست چاپ شد سرآغاز آن رسوایی بود.

ارتش آمریکا اعلام کرد که ژنرال کایلی روز یکشنبه "تقاضانامه بازنشستگی" پر کرده است.

این رسوایی پیشتر باعث استعفای رئیس بیمارستان والتر رید و همچنین فرانسیس هاروی، دبیر ارتش آمریکا، شده بود.

ژنرال کایلی، که وظیفه اش نظارت بر خدمات پزشکی ارتش است، در بیانیه ای گفت: "من درخواست بازنشستگی ام را تسلیم کردم زیرا فکر می کنم حداکثر منافع ارتش در این کار نهفته است."

ژنرال کایلی در گذشته زمانی فرمانده مرکز نظامی والتر رید در واشنگتن بوده است.

وی متهم بود گزارش های واشنگتن پست را کم اهمیت جلوه داده و اخطارهای اولیه درباره سطح زیر استاندارد مراقبت های بهداشتی از سربازان مجروح جنگ را نادیده گرفته است.

وی هفته گذشته به یک کمیته کنگره که درباره موضوع تحقیق می کند گفت او مسئولیت اصلاح مشکلات مهمترین مرکز پزشکی ارتش آمریکا را، که اذعان کرد او را شگفت زده کرده، می پذیرد.

اما جیمز کوماراسامی، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن، می گوید ظن آن می رود که مردی که ابتدا گزارش های وجود سوسک، موش و سایر آلودگی ها در اتاق های سربازان مجروح جنگ را کمرنگ جلوه می داد، تحت فشار بازنشسته شده باشد.

وی می‌افزاید این از آن رسوایی‌هایی‌است که هر زمان اتفاق می افتاد بد بود اما به خصوص حالا که دولت بوش در حال اعزام سربازان بیشتری به عراق است جلوه حتی بدتری دارد.

کد خبر 17739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز