شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران گفت: استفاده از آب ژاول به جای گاز کلر درتصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم‌ها وعدم دسترسی به برخی مواد نیست.

مشیری آبفای تهران

احمد مشیری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد جایگزین شدن آب ژاول به جای گازکلر در تصفیه آب تهران گفت: استفاده از آب ژاول درتصفیه آب تهران نسبت به گاز کلرمفیدتر و ایمن‌تر است، زیرا خطرات گاز کلر راندارد.

 وی خاطرنشان کرد: گاز کلر تا حدی خطرناک است که به آن بمب کلر نیزگفته می‌شود و با این جمعیت و ترافیک تهران یک خطر محسوب می‌شد.

 مشیری ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم که به سمتی ایمنی‌سازی پیش برویم و از همین روآب ژاول راجایگزین گاز کلر در تصفیه آب تهران کردیم البته گاز کلر همچنان در تصفیه‌خانه‌ها چون دارای آب‌های سطحی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 به گفته مدیر نظارت بر بهداشت آبفای تهران تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای جایگزین کردن آب ژاول به جای استفاده از گاز کلر در استان تهران هزینه شده است.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا در استان‌های دیگر نیز آب ژاول جایگزین گاز کلر برای تصفیه آب می‌شود، افزود: در تمامی نقاط کشور جایگزین کردن آب ژاول برای تصفیه آب به جای استفاده از گاز کلر آغاز شده است و در برخی مناطق نیز به نتیجه رسیده است.

 مشری ادامه داد: به دلیل جمعیت و ترافیک بیشتر تهران و در نتیجه احساس خطر بیشتر این کار را ابتدا از این استان شروع کردیم.

 مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران با تاکید بر اینکه آب ژاول مورد استفاده، دارای نشان استاندارد از موسسه تحقیقات صنعتی ایران با شماره 8394 است، تصریح کرد: برای ایمنی بیشتر، از جدیدترین سیستم‌های دنیا که بیشتر از پنج سال نیست که ابداع شده‌اند استفاده کرده‌ایم.

 وی با تاکید براینکه نسبت به بی‌خطربودن استفاده از آب ژاول در تصفیه آب اطمینان داریم، افزود : خودبنده، فرزندم ،خانواده‌ام و سه هزار پرسنل آب و فاضلاب همه از همین آب می‌خورند.

 مشیری درپاسخ به این سوال که با وجود خطرات گاز کلر برای شهروندان، چرا بعد از این همه سال، تازه به این فکرافتاده‌اید که آب ژاول را جایگزین آن کنید تصریح کرد: خطراتی که در نقاط مختلف کشور به دلیل استفاده از گاز کلر پیش آمد به طوری که یکی از کارمندان خود ما هم که مسئول بود بوسیله یکی از همین کپسول‌ها کشته شد بعد متوجه شدیم که باید سریعتر در این زمینه اقدام کنیم.

 مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا استفاده از آب ژاول در تصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم‌ها وعدم دسترسی به برخی مواد نیست، افزود: به هر حال این جوسازی‌ها صورت می‌گیرد اما من صادقانه و شفاف به شما می‌گویم که استفاده ازآب ژاول درتصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم‌ها نیست.

کد خبر 177363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز