چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

ایرانی‌ها در گوشه و کنار کشور در روزهای آینده باید منتظر گرم‌تر شدن هوا و البته ورود گرد و خاک‌های جدید به شهرهایشان باشند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر درباره افزایش دما در کشور طی امروز و فردا به شهروندان هشدار داد و افزود: همچنین گرد و خاک حداقل 9استان کشور را طی روزهای آینده فرا می‌گیرد.عبدالرضا امیدوار شهری تصریح کرد: نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی حاکی از استقرار الگوی تابستانی و هوای گرم در اغلب مناطق کشور تا روز شنبه است و تنها در شهرهای شمالی، آذربایجان‌ها، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار موقت یا رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که از بعدازظهر جمعه به‌تدریج و طی روزهای شنبه تا دوشنبه این وضعیت در ارتفاعات البرز و سواحل جنوبی دریای خزر تشدید می‌شود.

وی افزود: با افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود که مناطق جنوب غرب به‌تدریج تا روز شنبه تحت‌تأثیر پدیده باد، گرد و خاک و کاهش دید افقی قرار گیرند.

طی این مدت مناطق شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل نیز وزش باد و گرد و خاک خواهند داشت.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به اطلاعیه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس طی امروز و فردا به سبب افزایش سرعت باد، در استان‌های خوزستان، ایلام، جنوب کرمانشاه و مناطق غربی خلیج‌فارس، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در این مدت به سبب وزش بادهای شرقی در خراسان رضوی، جنوب سمنان و شمال شرقی اصفهان، علاوه بر مناطق فوق کیفیت هوای استان‌های تهران و قم نیز کاهش می‌یابد.

امیدوار شهری تأکید کرد: از امروز تا شنبه به‌ویژه در ساعات شب، سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی افزایش می‌یابد. براین اساس در این مناطق وزش باد و گرد و خاک یا توفان شن دور از انتظار نیست. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه تا جمعه ابتدا دمای هوا به‌طور نسبی در بیشتر نقاط کشور افزایش و سپس طی روزهای شنبه تا دوشنبه کاهش می‌یابد، افزود:

آسمان تهران امروز صاف، در پاره‌ای نقاط همراه با باد و گرد و خاک خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26و 39درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز جمعه نیز آسمان صاف در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26و 39درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: همچنین امروز استان خوزستان با حداکثر دمای 47درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چهارمحال‌و‌بختیاری با حداقل دمای 14درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین استان‌های کشور خواهند بود. وی تصریح کرد: در عین حال هفت استان کشور شامل خوزستان، یزد، قم، اصفهان، سمنان، فارس و کرمان طی امروز پنجشنبه حداکثر دمای 40درجه سانتی‌گراد یا بالاتر خواهند داشت.

کد خبر 177165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز