چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گاهی اوقات خرید کفش اسکیت برای دیگری با پوست خربزه انداختن زیر پایش هیچ فرقی ندارد، زیرا هر دوی این کار‌ها می‌تواند فرد را راهی بیمارستان کند.

برای اینکه با خرید کفش اسکیت نامناسب مصداق دوستی خاله‌خرسه نشوید، بهتر است به پیشنهاد‌های آگاهان بازار در این مورد توجه کنید.توجه داشته باشید که اسکیت باید اندازه پا باشد و به‌اصطلاح سایز آن با سایز کفش ورزشی شما متناسب باشد.

هنگام بعد از ظهر برای خرید اقدام کنید چون پا به اندازه کافی ورم دارد و کفشی که در ساعات انتهایی روز خریداری می‌کنید با اندازه‌ واقعی پای شما مطابقت بیشتری دارد.

اسکیت را پیش از خرید به پا کنید؛ شما باید در آن احساس راحتی داشته باشید. پا در داخل اسکیت نباید جایی برای عقب و جلو رفتن داشته باشد و باید اندازه بوده و تنگ هم نباشد.

حتی اگر قصد دارید ورزش اسکیت را تفریحی شروع کنید، از خرید اسکیت‌های ارزان قیمت چشم‌پوشی کنید.

بیشتر فروشگاه‌ها از اسکیت‌هایی پر شده که فقط از تکنولوژی پوسته سخت بهره می‌برند. تولیدکنندگان این نوع اسکیت‌ها از پلاستیک ارزان قیمت در چکمه و فریم استفاده می‌کنند. این اسکیت‌ها نمی‌توانند از قوزک و مچ پا محافظت کنند. همچنین دارای بلبرینگ‌هایی با کیفیت پایین هستند و چرخ‌های آنها فاقد توپی است.

اسکیت‌ها شامل دو نوع سخت و نرم هستند. در هنگام خرید اسکیت بهتر است که ابتدا هر دو نوع را امتحان کرده و بعد انتخاب کنید.انتخاب اینکه کدام‌یک بهتر است به‌خود شما بستگی دارد؛ زیرا چکمه‌های سخت قابلیت محافظت بهتر از پا و مچ پا را داشته، چهار سایز پا را پوشش داده و عمر طولانی‌تری دارند. درحالی‌که انواع نرم، سبک بوده و قابلیت مناسبی در تبادل هوا دارند و به‌خوبی کیپ پا ‌شده، البته پارچه‌ای هستند و زود پاره می‌شوند.

در مورد ارتفاع ساق چکمه‌ها باید توجه داشت که اسکیت‌های ساق بلند بهتر از پاها حمایت می‌کنند ولی انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به اسکیت‌های ساق کوتاه دارند. ارتفاع در اسکیت‌های تفریحی و ماراتن بلند‌تر و در اسکیت‌های سرعت کوتاه‌تر است.
در هنگام خرید به بست‌های کفش اسکیت توجه کنید. یک سیستم بست خوب باید درحالی‌که هیچ فشاری روی پا نمی‌آورد به خوبی از پا حمایت ‌کند. در اسکیت‌های سخت بست‌ها باید قابل تنظیم باشند و در اسکیت‌های نرم بندها ابزار اصلی هستند و باید به آنها دقت داشت.

هنگام خرید اسکیت آستر کفش را بررسی کنید؛ آستر اسکیت‌های سخت قابلیت جابه‌جایی و شستشو داشته و جنس آنها از نوعی ابر بسیار فشرده است که با یک لایه نایلونی پوشیده شده است.

کد خبر 177146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز