سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه وضعیت هوای تهران در شرایط «هشدار» قرار گرفته است گفت: در صورتی که آلودگی تشدید شده و آلودگی تداوم یابد، کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوا را تشکیل خواهیم داد و احتمال اجرای طرح زوج و فرد از در منازل نیز وجود دارد.

آلودگی هوا

مهندس محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: امروز (سه‌شنبه 20 تیر) غلظت ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در شرایط «هشدار» قرار دارد.

 وی افزود: با توجه به اینکه شرایط هوا در وضعیت «هشدار» قرار دارد، لذا توصیه می‌شود بیماران قلبی - ریوی، افراد دارای تنگی نفس، جانبازان شیمیایی، افراد مسن و خردسالان، از ترددهای غیرضروری در سطح شهر بویژه مراکز شهر خودداری کنند.

 معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: در صورتی که شرایط فعلی هوا تشدید و تداوم یابد، جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوا تشکیل می‌شود و احتمال تصویب اجرای طرح زوج و فرد از در منازل نیز وجود دارد؛ چرا که این طرح یکی از طرح موفق سال 89 برای کاهش آلودگی هوا بود.

 دکتر رسول علی اشرفی‌پور، مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز در این خصوص گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش‌آلودگی‌ هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون فراتر از حد مجاز است.

 وی تصریح کرد: ایستگاه‌های ستاد بحران، شهرداری منطقه 4، پارک شکوفه، دانشگاه علم و صنعت و قلهک به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در شرایط «ناسالم» است.

 مدیرکل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف در پاره‌ای از نقاط وزش باد و گرد و غبار است که به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط «ناسالم» برای گروه‌های حساس باقی بماند.

 وی به اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در شرایط «ناسالم» اشاره کرد و گفت: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن بخشی از اثرات این آلاینده است لذا توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

کد خبر 176980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز