همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم که در صحن علنی مجلس طی تذکری به وزرای اقتصادی و صنعتی کشور خواستار تدبیر در زمینه گرانی‌ها شده بود، گفت: «بسیاری از گرانی‌های موجود ربطی به تحریم یا هدفمندی یارانه‌ها ندارد بلکه افزایش بی‌رویه قیمت حاکی از سوءاستفاده از وضعیت موجود است.»

ایرج ندیمی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: «گرانی با گران‌فروشی تفاوت دارد. به نظر می‌رسد در موضوع توزیع کالا و خدمات با گران‌فروشی روبرو هستیم. از این جهت باید در راستای برخورد با گران‌فروشی و مقابله با سوء استفاده‌کنندگان از بازار آشفته، اقدامات بهنگام داشت. یعنی با کسانی که به بهانه‌های مختلف داخلی و خارجی دست به سوءاستفاده می‌زنند، باید به سرعت برخورد کرد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان اینکه ریشه‌های گرانی موجود باید تحلیل شود، گفت: «اگر بین گرانی و گران‌فروشی تفاوت قائل باشیم یا ریشه‌های گرانی طبیعی و تصنعی جستجو شود و ریشه‌ها، علل و میزان آن نیز شناخته شوند، روشن‌تر می‌توان با این موضوع مواجه شد.»

وی در پاسخ به اینکه چه نتیجه‌ای از تذکر به وزرای اقتصادی در صحن علنی مجلس حاصل شده است، گفت: «طبق آئین‌نامه مدتی برای پاسخگویی وقت دارند بنابراین هنوز جواب رسمی‌شان را ندادند. البته طی مذاکرات شفاهی و کتبی که با وزرای اقتصادی در رابطه با گرانی داشتم، پاسخ‌هایی هم شنیدم.»

ندیمی افزود: «وزیر اقتصاد بخشی از گرانی‌ها را ناشی از مشکلات واردات و بخش دیگر را ناشی از قیمت ارز می‌داند.»

کد خبر 176912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز