دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: به آتش‌کشیده‌شدن منازل شهروندان عراقی در شهر مقدادیه استان دیاله این کشور از سوی گروه‌های شورشی طی روزهای شنبه و یکشنبه نگرانی مقامات این کشور از احتمال تداوم این روند در قالب تاکتیک جنگی جدید تروریست‌ها را به دنبال داشته است.

 به گزارش نیویورک تایمز در حالی که حملات گروه‌های تروریستی عراق علیه کاروان‌های عزاداری حسینی(ع) که پس از شرکت در مراسم اربعین طی روزهای اخیر به شهرهای خود باز می‌گردند کماکان ادامه دارد حمله روز یکشنبه به محله‌ای در مقدادیه و به آتش‌کشیدن حداقل 30 منزل مسکونی حادثه‌ای نادر در طول ناآرامی‌های چهار سال گذشته عراق بوده است. بر اساس اعلام مقامات پلیس دیاله در این حملات حداقل یکصد منزل مسکونی به آتش‌کشیده شد که با تلاش نیروهای امدادی از انهدام اکثر خانه‌ها جلوگیری شد. در این منازل مسکونی خانواده‌های شیعه و سنی اقامت داشتند و به همین دلیل احتمال انتقام‌گیری در قالب این حملات رد شده است.
مردم محلی این حملات را به حاکمیت اسلامی عراق، سازمانی که چند گروه افراطی سنی را شامل می‌شود نسبت داده‌اند. به گفته محلی‌ها این گروه طی هفته‌های اخیر با ارسال نامه‌های برای ساکنان مقدادیه از آنان درخواست پول و سلاح کرده بود.
مقامات دولت مرکزی عراق با ابراز نگرانی از این حملات خواستار برخورد جدی نیروهای امنیتی با عوامل تهاجم به منازل مسکونی مردم شده‌اند.
کد خبر 17688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز