دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد در گفتگوی تلفنی با محمد مرسی، ضمن دعوت از رییس جمهور مصر برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تصریح کرد: ایران برای افزایش سطح روابط و همکاری‌ با مصر، محدودیتی نداشته و از گسترش مراودات با دولت و ملت مصر استقبال می‌کند.

 رییس جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با محمد مرسی، رییس جمهوری مصر افزود: حضور جنابعالی به عنوان رییس فعلی جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، در پیشبرد مذاکرات و مصوبات موثر خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، احمدی نژاد با تبریک مجدد انتخاب مرسی به ریاست جمهوری مصر و آرزوی موفقیت، پیشرفت و رفاه برای مردم این کشور اظهار داشت:امیدوارم در دوره جدید و با مدیریت جنابعالی شاهد پیشرفت، عزت و شکوفایی هر چه بیشتر ملت عزیز مصر باشیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه با توجه به مسئولیت های مشترک تاریخی و سابقه دوستی و فرهنگی دیرینه دو ملت، ایرانیان همواره در کنار ملت مصر خواهند بود، گفت:مسلمانان می‌توانند با تکیه بر احکام متعالی و مترقی اسلام عزیز، جامعه‌ای نمونه و الگو به جهانیان عرضه کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال توانمندی‌ها،‌ دستاوردها و تجارب خود در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژیک، صنعتی و اقتصادی برای رشد و پیشرفت ملت مصر است، افزود: ایران برای افزایش سطح روابط و همکاری‌ها و تبادل نظر در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با مصر، محدودیتی نداشته و از گسترش مراودات با دولت و ملت مصر استقبال می‌کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از گفتگوی خود با مرسی، خاطر نشان کرد: جنبش عدم تعهد، ظرفیتی قابل توجه برای استقرار صلح و امنیت در جهان دارد که فعالسازی بیشتر آن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهارداشت: نقش موثر مصر در این جنبش غیرقابل انکار بوده و همکاری‌های سازنده ایران و مصر در این جنبش، می‌تواند نتایج مثبت زیادی به همراه داشته باشد.

محمد مرسی رییس جمهوری مصر نیز در این گفتگوی تلفنی با تشکر از ابراز محبت رییس جمهور، دولت و ملت ایران نسبت به ملت مصر، اظهار داشت: ایران و مصر در کنار هم به سوی تحقق همه آمال و امیدهای دو ملت به پیش خواهند رفت.

مرسی با اظهار امیدواری از اینکه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با رییس جمهوری کشورمان دیدار داشته باشد، تاکید کرد: جنبش عدم تعهد، مجموعه مهمی است که به منزله یک چتر، تعداد زیادی از کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان را تحت پوشش خود گرفته و امیدوارم شاهد تحقق هر چه بیشتر و سریعتر اهداف این سازمان بین المللی باشیم.

رییس جمهوری مصر از دکتر احمدی نژاد خواست تا سلام، دوستی و محبت وی و ملت مصر را به رهبری و ملت ایران تقدیم کند.

کد خبر 176766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز