همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که سرعت افزایش قیمت کالاها را به «سرعت جت» تشبیه می‌کند، گفت: بازی «کی بود، کی بود، من نبودم» را اصلاً قبول ندارم. این یک بازی است که همه همدیگر را متهم می‌کنند. اما دولت باید مشخص کند عامل این گرانی‌ها چیست.

ابراهیم نکو در گفتگو با  همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: در اولین جلسه‌ای که بین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نهم و وزیر اقتصاد برگزار شد بحث کلی در ارتباط با گرانی مطرح شد اما من از این بحث‌ها نتیجه‌ای نگرفتم لذا بحث درباره دلایل گرانی به جلسه دیگری موکول شد.

وی از حضور مجدد وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد به زودی به کمیسیون اقتصادی مجلس می‌آید. همچنین از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درخواست شده تا علل گرانی فعلی و مسئله تورم با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، سرعت افزایش قیمت کالاها را به «سرعت جت» تشبیه کرد و گفت: بازی «کی بود، کی بود، من نبودم» را اصلاً قبول ندارم. این یک بازی است که همه همدیگر را متهم می‌کنند. اولاً باید مشخص شود عامل این گرانی‌ها چیست. از واردات بی‌رویه و عدم نظارت کافی بر بازار به عنوان عوامل گرانی نام برده می‌شود اما آنچه امروز در جامعه مشهود است نگرانی مردم در رابطه با گرانی‌ها است و با توجه به قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان این نگرانی‌ها بیشتر هم شده است.

نکو افزود: دولتمردان حداقل در ماه مبارک رمضان نظارت بیشتری داشته باشند تا آن شیرینی که روزه‌دار نصیبش می‌شود، هنگام افطار، تلخ نشود. در جامعه برخی کالاها مانند مرغ که مردم به طور روزانه استفاده می‌کنند به طور افسار گسیخته‌ای گران شده است و در حال حاضر تنها راه حل پیشنهادی بنده نظارت بسیار قوی است تا جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد و کالاهایی که گران شده است را به صورت کنترل‌شده و ارزان‌تر عرضه کنند تا مردم حداقل ماه مبارک رمضان را بگذرانند.

کد خبر 176736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز