دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یافته‌های یک پژوهش جدید نشان می‌دهد: افرادی که فرزند دارند در مقایسه با اشخاص بی‌فرزند، کمتر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند

والدین کمتر سرما می‌خورند

به گزارش ایسنا، پژوهش محققان دانشگاهی به رهبری دانشگاه آمریکایی کارنگی ملون، حاکی از آن است که احتمال سرماخوردگی افراد بچه دار به هنگام مواجهه با ویروس سرماخوردگی در مقایسه با افراد بدون فرزند، 52 درصد کمتر است.

برای انجام این پژوهش، محققان مرکز سلامت دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه پزشکی پتسبورگ آمریکا، 795 نفر از افراد 18 تا 55 ساله را در معرض ویروس سرماخوردگی قرار دادند.

طی این تحقیق، پژوهشگران متوجه شدند، والدینی که یک یا دو کودک داشتند، 48 درصد احتمال کمتری برای سرماخوردن آن‌ها وجود داشت. این درصد برای والدینی که سه کودک یا بیشتر داشتند، به عدد61 افزایش می‌یافت.

محققان این پژوهش اظهار کردند: پدر یا مادر بودن افراد برای پژوهش ما بسیار جالب بود، چرا که این موضوع هر دو جنبه مثبت و منفی را بر روی سلامتی افراد ایفا می‌کند. برای مثال پدر یا مادر بودن از یک سو پرتنش است و از سوی دیگر در توسعه روابط اجتماعی نقش تکمیلی را ایفا می‌کند و هدف مشخصی را در زندگی فرد به وجود می‌آورد.

بر اساس یافته‌های این پژوهش اگرچه بچه دار بودن یک ویژگی محافظتی محسوب می‌شود، اما محققان هنوز قادر به تشخیص و توضیح رابطه بین سرماخوردگی و خاصیت محافظتی بچه دار بودن نشده‌اند.

کد خبر 176733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز