شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرشته طائرپور به سینماگران درباره وضعیت مالیاتی‌شان هشدار داد

cinema

این تهیه‌کننده سینما که تا چند ماه قبل و تا پیش از توقف فعالیت‌های صنفی خانه سینما، به عنوان نماینده صنوف سینمایی در سازمان امور مالیاتی، از وضعیت مالیاتی کلیه فعالان عرصه فیلمسازی و سریال‌سازی مراقبت می‌کرد، به خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: تا سال گذشته و پیش از بروز مشکلات اخیر "خانه سینما"، هر ساله در تیرماه ، به دعوت این نهاد صنفی، کارشناسان سازمان امور مالیاتی به مدت یک هفته در "خانه سینما" مستقر می‌شدند تا سینماگران را جهت تنظیم و تحویل برگه‌های اظهار نامه که شرط اصلی استفاده از معافیت مالیاتی فیلمسازان است - راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال با توجه به عدم فعالیت "خانه سینما" ، چنین امکانی در اختیار سینماگران قرار نگرفته است و لذا این خطر وجود دارد که دست اندرکاران عرصه فیلمسازی و سریال‌سازی، با برداشت خوش بینانه از دستور اخیر مبنی بر تعلیق پرونده‌های مالیاتی سینماگران به مدت شش ماه، تصور کنند که برای هرگونه پیگیری مسائل مالیاتی شان شش ماه دیگر فرصت دارند.

فرشته طائرپور خطاب به سینماگران گفت: به کلیه اعضای "خانه سینما"و برنامه‌سازان تلویزیونی یادآوری می‌کنم که دستور تعلیق شش ماهه پرونده‌های مالیاتی که در آخرین جلسه "شورایعالی سینما" از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، صرفا ناظر بر پرونده‌هایی است که در مرحله صدور برگ تشخیص در حوزه‌ها و یا بررسی در هیات‌های حل اختلاف بدوی، تجدید نظر، و یا شورایعالی مالیاتی 216 قرار دارند و مطلقا به سایر موارد مالیاتی تعمیم نمی‌یابد.

طائرپور ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها با اطلاع رسانی گسترده و سریع در این مورد، به کلیه فعالان این عرصه، در هر صنفی که هستند یادآوری نمایند که فقط دو هفته (تا پایان تیرماه) فرصت دارند نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی سال 90 خود ، به شیوه‌های اینترنتی، پستی و یا حضوری اقدام نمایند وگرنه معافیت مالیاتی آنان برای سال مذکور لغو شده و کلیه دریافتی‌هایشان به صورت علی الراس مورد محاسبه ممیزان مالیاتی قرار می‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: دستور ریاست جمهوری در مورد تعلیق پرونده‌های مالیاتی به مدت شش ماه جهت اصلاح مواد 15 و 16 آیین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 که تا کنون بیشترین مشکلات را برای جامعه هنری و فرهنگی کشور ایجاد نموده، در حال حاضر در سیر اداری سازمان امور مالیاتی جهت ابلاغ به حوزه‌ها و هیات‌ها حل اختلاف قرار دارد.

این عضو "شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما" در خاتمه اعلام نمود که تهیه کنندگان سینمای ایران همچنان می‌توانند در تماس با دفتر این شورا از مشاوره کارشناسان امور مالیاتی جهت تنظیم و ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی‌شان استفاده کنند.

به گزارش ایسنا،‌ چندی قبل در جلسه عالی شورای سینما به دستور رییس‌جمهور اعلام شد که پرونده مالیاتی سینما شش ماه به حالت تعلیق دربیاید

کد خبر 176560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز