گروه ادب و هنر: دهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره با شرکت هنرمندانی از 31 استان کشور 26و 27تیرماه برگزار خواهد شد.

امسال از بین 160 اثر راه یافته به بخش پایانی، بیش از 130نفر به مرحله دوم راه یافتند. همچنین محمدرضا بایرامی، یوسف علیخانی، حسین فتاحی و ناصر فیض ازجمله داوران دهمین جشنواره خواهند بود.نشست خبری دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، صبح دیروز با حضور امیرحسین فردی مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، کمال شفیعی دبیر جشنواره و علی قربانی رئیس بخش محافل و جشنواره‌های حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست امیرحسین فردی با اشاره به دهمین سال برگزاری این جشنواره گفت: وقتی جشنواره‌ای به دهمین سال برگزاری خود می‌رسد، به معنی آن است که سودای ماندگاری در سر دارد و بدون شک دوست دارد به حیات خودش ادامه دهد. قدمت 10ساله برای یک جشنواره به معنی ایجاد یک ظرفیت ادبی وسیع در کشور است که با آن می‌شود به ادبیات کل کشور خدمت کرد.مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه ما موظفیم از ارزش‌های ادبی و هنری انقلاب اسلامی پاسداری کنیم، تأکید کرد:

وظیفه حوزه هنری این است که به موضوعاتی بپردازد که به ذات ارزش‌های انقلاب اسلامی نزدیک‌تر است. البته ما فعالیت‌های غیر از این را نفی ‌نمی‌کنیم، اما اولویت ما چیز دیگری است.همچنین کمال شفیعی، دبیر هنری جشنواره گفت: دهمین جشنواره امسال به نام جشنواره «شعر و داستان جوان سوره‌» برگزار می‌شود و اولویت ما پرداختن به حداکثر نیروهایی است که در سراسر کشور حضور دارند و جشنواره بنا به سنت هر ساله امسال به میزبانی آذربایجان غربی (ارومیه) برپا می‌شود.دبیر هنری جشنواره یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار از سه چهره شاخص استانی تجلیل شد.

امسال هم بنا داریم در آیین افتتاحیه از سه نفر از برگزیدگان استانی با نام‌های ابراهیم فتح‌اللهی، غلامرضا دانش‌بروز و توحید اصغرزاده تجلیل کنیم.وی افزود: به‌دلیل آفت‌زدگی و جشنواره‌زدگی که دامنگیر شاعران و نویسندگان شده و موضوعی کار می‌کردند، امسال بازه زمانی محدود حدود 25روز را برای ارسال آثار تعیین کردیم. خوشبختانه با این محدودیت زمانی 2100 اثر واصل شد و از این میان 160 اثر به بخش پایانی راه یافت که از این تعداد بیش از 130نفر به مرحله دوم راه یافتند.

شفیعی ضمن ابراز امیدواری از اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره از فرصت حضور پیشکسوتان و هنرمندان ادبی نهایت استفاده را ببرند، گفت: این فرصت برای شاعران و نویسندگان جوان ایجاد شده تا ضمن ایجاد انگیزه به کسب تجربه‌های ارزشمند در حوزه شعر و ادب بپردازند.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مسئولان و مدیران موفق ادبی کشور از شرکت‌کنندگان نخستین دوره‌های جشنواره شعر و داستان جوان بودند، افزود: این روند بیانگر موفقیت جشنواره طی سال‌های گذشته بوده و امسال هم ضمن بالابردن میزان مشارکت شاعران و نویسندگان جوان، تلاش بر آن است تا از تجربه سرمایه‌های ادبی کشور به نحو شایسته‌ای استفاده شود و شاعران و نویسندگان جوان از حضور در این جشنواره نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 176555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز