همشهری آنلاین: در جلسه شنبه 17 تیر مجمع تشخیص که رئیس جمهور هم شرکت داشت، اعضا به بررسی مسائل اقتصادی کشور پرداختند.

مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش ایسنا جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس جمهور و وزرای اقتصادی دولت، رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفت و مسائل اقتصادی و اوضاع کشور و تلاش‌های کشورهای متخاصم برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران مورد تجزیه و تحلیل کارشناسانه قرار گرفت.

 در این جلسه، قرار بود طبق روال عادّی، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اجتماعی نظام پیگیری شود، ولی به دلیل اهمیت و فوریت شرایط موجود، بررسی مسائل تحریم‌های اقتصادی تقدم یافت و با حضور رئیس جمهور به همراه وزرای اقتصادی و دارایی، نفت، تجارت و صنعت و رئیس کل بانک مرکزی، مباحث اقتصادی و تدابیر دولت برای فائق آمدن بر مسائل اقتصادی و خنثی کردن آثار تحریم‌های اعمال شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه، دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور و وزرای مربوطه، به طور جداگانه، گزارشی از اوضاع اقتصادی کشور و تدابیر و تمهیدات به عمل آمده برای مقابله با تهدیدات، تحریم ها و جنگ تبلیغاتی و روانی اقتصادی که دشمنان علیه ایران ترویج می‌کنند و ایجاد تعادل و توازن در بازار و رفع مشکلات به اطلاع اعضا رساندند.

 سپس رئیس و اعضای مجمع با تشکر از حضور وزرای اقتصادی دولت در جلسه و توضیحات ارائه شده و اقدامات به عمل آمده، دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای بهبود امور و اقدامات مؤثرتر و کارآمدتر برای مواجهه با مسائل اقتصادی بیان کردند و سؤالاتی مطرح شد که رئیس جمهور و وزرای همراه به آنان پاسخ دادند و از دقت‌نظر و دیدگاه‌های مفید اعضای مجمع تقدیر و تشکر کردند.

 با توجه به طولانی شدن مباحث اقتصادی در جلسه امروز مجمع، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اجتماعی نظام از دستور این جلسه خارج شد و مقرر شد این بحث در جلسه آینده مجمع بررسی شود.

کد خبر 176528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز