شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشت کامبوج درحال بررسی دلیل مرگ مرموز بیش از 60 کودک هستند که پس از ابتلا به اختلالات شدید عصبی و تنفسی جان خود را از دست می‌دهند.

کامبوج

دکتر بیت ریچنر از بیمارستان کودکان کانثا بوفا که اولین بار به مقامات کامبوجی درباره این بیماری ناشناخته و مرموز اخطار داد می‌گوید تا روز جمعه 64 کودک مبتلا به این اختلال شناسایی شدند که تنها دو نفر از آنها جان سالم بدر بردند. وزارت بهداشت کامبوج اعلام کرده 56 مورد از مرگ‌ها در اثر تب،‌اختلال عصبی و تنفسی رخ داده‌است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت کامبوج تاکنون در کل این کشور 74 مورد ابتلا به این بیماری شناسایی شده‌است. کشور‌های همسایه کامبوج نیز به واسطه مقامات بین‌المللی بهداشت از شیوع بیماری مرگبار که طی یک هفته ده‌ها کودک کامبوجی را از بین برده آگاه شده‌اند.

مقامات بهداشت هنگ‌کنگ درپی انتشار این خبر به پزشکان خود برای دقت بیشتر درمورد بیمارانی که از کامبوج بازگشته و مشکلات تنفسی دارند،‌اخطار داده‌اند. همچنین به مسافرانی که به تازگی از کامبوج بازگشته‌اند توصیه شده‌است درصورتی که دچار اختلالات تنفسی هستند به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

وزارت بهداشت کامبوج اعلام کرده بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری در میان کودکان زیر سه سال بوده‌اند. این کودکان ابتدا دچار تب شدید شده و سپس دچار مشکلات تنفسی می‌شوند،‌در بعضی از آنها نشانه مشکلات عصبی از قبیل تشنج نیز دیده می‌شود. همچنین بیشتر مبتلایان دچار ورم مغزی می‌شوند و در نهایت به دلیل از بین رفتن ریه‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

تنها حدسی که در حال حاضر برای توضیح دلیل ابتلا به این بیماری وجود دارد این است که بیماری در اثر آلودگی ویروسی یا مسمومیت دارویی به وجود آمده باشد. بیشترین تعداد مبتلایان از جنوب کامبوج بوده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی از وزارت بهداشت کامبوج برای بررسی و تحلیل دقیق وضعیت هر‌یک از مبتلایان به این بیماری پشتیبانی خواهد کرد تا سرانجام راز این بیماری کشف شود.

کد خبر 176490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز