همشهری آنلاین: خط تولید سامانه ضد زره دهلاویه، در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع افتتاح شد.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مراسم افتتاح این سامانه گفت: موشک دهلاویه یکی از پیشرفته ترین موشک های ضد زره است که برای انهدام انواع تانک های پیشرفته مجهز به زره واکنشگر طراحی شده است.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ وحیدی افزود: این موشک با بهره برداری از هدایت خاص( که در مقابل انواع جنگ های الکترونیکی دشمن مقاوم است)، سرجنگی و موتور پرواز موشک انداز و قابل حمل توسط نفر موجب شده است که سامانه موشکی ضد زره دهلاویه به عنوان یک جنگ افزار کارآمد در نبرد ضد تانک شناخته شود.

وی با ذکر خصوصیات لانچر موشک گفت: این سامانه موشکی طوری طراحی شده است که بتواند اهداف ثابت زمینی و اهداف متحرک زرهی را مورد اصابت قرار دهد. وزیر دفاع افزود: در سال تولید ملی تلاش می شود تجهیزات، ادوات و سامانه های کاملاً بومی و تولید داخلی را با کیفیت بالا و به طور استاندارد تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.

سردار وحیدی با قدردانی از متخصصان مجرب و پرتلاش سازمان های صنعتی وزارت دفاع در طراحی و تولید سامانه موشکی دهلاویه گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام از حداقل امکانات و تجهیزات به ویژه در حوزه ضد زره برخوردار بودند، اما با همت و مدیریت بزرگ مردانی همچون شهید چمران و با تلاش، نوآوری، خلاقیت و جسارت فرزندان انقلابی آنان در طول سه دهه گذشته، امروز شاهد طراحی و ساخت انواع سامانه های دفاعی ازجمله در حوزه ضد زره هستیم.

وزیر دفاع افزود: با تحویل دهی انبوه این سامانه به نیروی زمینی سپاه و ارتش، قابلیت و توان ضد زره نیروهای مسلح به نحو بسیار چشمگیر افزایش می یابد.

وی افزود: نام گذاری این سلاح به نام دهلاویه، در واقع قدردانی از شهید چمران و همرزمانش و همه رزمندگان جان برکفی که در منطقه جنوب به ویژه منطقه دهلاویه به نبرد با ادوات زرهی دشمن رفتند، است.

سردار وحیدی گفت: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع با تأسی و الهام از ارواح مطهر امام شهیدان و این شهیدان والامقام و روحیه بلند و دوران ساز رزمندگان اسلام است که قادرند قله های فناوری های پیچیده نظامی را یکی پس از دیگری فتح و دشمنان را در تهدیدات و تحریم ها ناکام کنند.

کد خبر 176460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز