همشهری آنلاین: چایکاران از ازدیاد برگ چای خوشحال نیستند چون اگر برداشت نکنند زمین‌هایشان از بین می‌رود و اگر بخواهند برداشت کنند باید هزینه‌هایی بپردازند که در قیمت محصول تاثیری ندارد.

چایکار

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور از آغاز برداشت دوره‌ دوم برگ سبز چای خبر داد و گفت: به دلیل این‌که میزان برداشت بسیار کاهش یافته، اغلب کارخانه‌ها برای تحویل برگ سبز چای باز نشده‌اند و چایکاران با مشکل تحویل محصول برداشتی مواجه هستند.

 ایرج هوسمی با اشاره به ادامه‌ برداشت برگ سبز چای در دوره دوم تا 15 روز آینده، اظهار کرد: در دوره‌ دوم برگ سبز چای تولید ‌نشده بود اما بارش باران طی چند روز اخیر بوته‌ها را از خشکیدگی نجات داد و باعث ازدیاد برگ شد.

 وی با ابراز تاسف از اینکه کشاورزان در زمان ازدیاد برگ به جای خوشحالی ناراحت هستند، گفت: ازدیاد برگ سبز چای عامل گرفتاری برای کشاورز محسوب می‌شود چرا که اگر محصول را برداشت نکنند باغشان از بین می‌رود و برای دوره‌های بعدی با مشکل مواجه می‌شوند و اگر قصد برداشت داشته باشند باید هزینه‌های کارگری بپردازند که قیمت‌های تعیین‌شده‌ خرید تضمینی جوابگوی این هزینه‌ها نیست.

 هوسمی اظهار کرد: چای به عنوان محصول دائم‌المصرف در همه اقشار جامعه محسوب می‌شود اما چای ایرانی هیچ جایگاهی برای مسوولان و هم‌چنین بازار مصرف ندارد لذا کشاورزان انگیزه ورود به باغ و چیدن محصول را ندارند؛ محصولی که برایش هیچ ارزشی قائل نیستند.

کد خبر 176348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز