پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات امنای بی بی سی جورج انتویسل را به عنوان مدیرکل جدید این بنگاه سخن‌پراکنی تعیین کرد

bbc

BBC apoints new Director General

جورج انتویسل (George Entwistle) که 49 سال دارد و متولد یورکشایر است پس از پایان بازی‌های المپیک و پارالمپیک لندن جانشین مارک تامپسون (Mark Thompson) مدیرکل 54 ساله فعلی بی بی سی خواهد شد که هشت سال این سمت را در اختیار داشت

انتویسل که در دانشگاه دورهام فلسفه و سیاست خوانده است در حال حاضر ریاست بخش بی بی سی ویژن (BBC Vision) را برعهده دارد که مسئولیت اصلی آن نظارت بر شبکه‌های تلویزیونی بی بی سی است. او این سمت را در سال 2011 به دست آورد و در واقع بر  شبکه‌های تلویزیونی بی بی سی 1، 2، 3 و 4 و سرویس‌های فیلمسازی وب و  بر بازوی فیلمسازی بی بی سی نظارت دارد. او که در عین حال عضو کمیته اجرایی بی بی سی هم هست از سال 1989 به بی بی بی سی پیوسته است.

آن‌گونه که لرد کریس پاتن (Lord Chris Patten) رییس هیات امنای بی بی سی (BBC Trust) اعلام کرده است حقوق سالیانه مدیرکل جدید حدود 450 هزار پوند خواهد بود که حدود 221 هزار پوند کمتر از حقوق مدیرکل فعلی است.

گفته می‌شود جورج انتویسل از چهره‌های نزدیک به لرد کریس پاتن و در حقیقت مهره او است. پاتن اعلام کرده است که انتویسل وضعیت بی بی سی را 10 تا 20 درصد بهبود خواهد داد.

بی بی سی که با بودجه دولتی و پول مالیات دهندگان انگلیسی اداره می‌شود، در دوره مدیریت هشت ساله مارک تامپسون که خودش سال پیش 671000 پوند حقوق گرفت با چالش‌های زیادی مواجه شد که از جمله آنها تعطیل شدن برخی از شبکه‌های رادیویی و وبسایت‌های سرویس جهانی بی بی سی به دلیل کمبود بودجه بود.

بی بی سی تاکنون مدیر کل زن نداشته است.

قرار است بی بی سی طی 5 سال آینده 2000 شغل را حذف و 16 درصد از بودجه خود بکاهد.

طی سال‌های اخیر چند اعتصاب صنفی نیز از سوی کارکنان بی بی سی در اعتراض به تعدیل نیرو و پرداخت حقوق و مزایای بالا به مدیران این بنگاه برگزار شده است.

کد خبر 176295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز