گروه ادب و هنر- احمد افشار: جشنواره شعر و موسیقی ضد آمریکایی طبس برگزیدگان خود را شناخت.

نادر طالب زاده

 براساس نتایج داوری‌ها در بخش شعر: به‌ترتیب علیرضا رجب علیزاده، علی فردوسی و علی سلیمانی نفرات اول تا سوم شدند. در بخش ترانه: حامد زمانی (ترانه تحریم)، رضا شیبانی (تندیس آزادی) و مریم سقلاطونی (توفان شن) مقام اول تا سوم را به‌دست آوردند. در بخش موسیقی: در آثار محلی و فولکلور، غفور صمدزاده برای قطعه خراسانی «سرزمین مادری» و مصطفی اسد‌زاده برای قطعه «غیرت خون» (کردی) به‌ترتیب اول و دوم شدند. در آثار پاپ: محمدرضا چراغعلی برای «از دهان تفنگ»، حامد زمانی برای «تحریم» و امیر حسین سمیعی برای «توفان شن» مقام اول تا سوم را به‌دست آوردند.

در بخش سرود: مرتضی حیدری آل‌کثیر برای قطعه عربی «ثمن المجد» و غلامرضا میرزا‌زاده برای قطعه «تندیس آزادی» به عنوان نفرات اول و دوم انتخاب شدند. در بخش تقدیرشده‌ها نیز مصطفی سیادت (بهار کویر) و عبدالبصیر‌احمدی (فرزند میهن) به‌ترتیب اول و دوم شدند. نادر طالب‌زاده در نخستین جشنواره شعر و موسیقی ضداستکباری طبس که با حضور هنرمندان، شعرا و خانواده‌های شهدای هسته‌ای عصر روز دوشنبه در سالن آمفی‌تئاتر لانه جاسوسی برگزار شده‌بود با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره گفت: خوشحالم که این جشنواره به موسیقی پرداخت. متأسفانه ما موسیقی را پنهان می‌کنیم و از موسیقی و به‌ویژه موسیقی متعهد حرف نمی‌زنیم.

طالب‌زاده با بیان اینکه انقلاب با موسیقی شروع شد، افزود: امام‌خمینی(ره) هنگامی که به ایران وارد شدند با استقبال گروه ‌«خمینی‌ای امام» روبه‌رو شدند که آن هم موسیقی بود و بعد هم در بهشت زهرا(س) سرود فوق‌العاده «برخیزید» خوانده شد و بعد کارهای ساده و کارهای پیچیده موسیقی را شنیدیم که تا دوران جنگ تحمیلی ادامه پیدا کرد.این کارشناس فرهنگی، تأکید کرد: وظیفه ما حمایت از موسیقی انقلابی است و موسیقی مشروع نیاز به تبیین دارد و ترس از سخن گفتن از موسیقی بد است و ما باید قبل از آنکه دشمنان بگویند خودمان از موسیقی زیرزمینی و موسیقی مبارز سخن بگوییم.وی افزود: در رسانه ملی ما اصلا در مورد موسیقی صحبت نمی‌شود در حالی که باید با زبان موسیقی برخی حقایق مشخص شود.

چه خوب است که مسئولان کم‌کم جای خود را به هنرمندان بدهند. باید موسیقی در انقلاب تحلیل و تبیین شود چراکه موسیقی در انقلاب و دفاع‌مقدس تأثیر گذاشته و ما برای تداوم انقلاب نیازمند توجه به این حوزه هستیم.طالب‌زاده با اشاره به تلاش‌ها و هزینه‌های غرب برای حملات فرهنگی افزود: الان شبکه‌های ماهواره‌ای به زبان فارسی را راه انداخته‌اند تا روی قشرهایی از مردم تأثیر بگذارند. وی با بیان اینکه این حملات از آغاز دهه 90میلادی آغاز شد، با تأکید بر ضرورت معرفی مشکلات داخلی آمریکا تصریح کرد: وظیفه رسانه ملی بود که دائما با متفکران آمریکایی و ضدآمریکایی دیالوگ داشته باشد.

نوام چامسکی قدیمی را نمی‌گویم بلکه امروز ده‌ها نفر هستند که مردم هیچ اطلاعاتی از آنها ندارند و این خلأ اطلاعات عملیاتی ماست.در ادامه از خانواده شهیدان رجب‌بیگی و وزوایی از شهدای لانه جاسوسی و خانواده شهیدان نادر مهدوی و بیژن گرد از شهدای حمله به ناو آمریکایی در خلیج‌فارس تقدیر به‌عمل آمد. همچنین در این مراسم جایزه بین‌المللی هنرمندان ضدآمریکایی به علی داوودی، هنرمند، شاعر و گرافیست به‌خاطر کتاب «پوسترهای شهر فرنگ»، نادر طالب‌زاده به‌خاطر مجموعه مستند «ساعت 25»، محمدحسین نیرومند طراح کتاب کاریکاتور «کلاه برسرهای ابوغریب»، مسعود شجاعی طباطبایی طراح کتاب «کاریکاتورهای هولوکاست» و حسین زندباف کارگردان فیلم «دست شیطان» اهدا شد.

کد خبر 176199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز