سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قصد دارد برای نشان دادن چهره‌ای جدید از کشور خود به جهان میزان فشار تعدادی از قوانین این کشور را کاسته و زندگی را برای مردمان این سرزمین آسانتر کند.

کره‌شمالی

تحقیقات جدید نشان می‌دهند تعداد زنانی که شلوار و یا کفش‌های پاشنه‌دار به پا می‌کنند و یا از گوشواره استفاده می‌کنند در این کشور افزایش یافته و در میزان استفاده از موبایل نیز افزایش دیده می‌شود. از دیگر تغییراتی که در این کشور به وجود آمده، آزاد شدن غذاهای ممنوعی از قبیل پیتزا،‌سیب‌زمینی سرخ‌شده و همبرگر است. همچنین به تازگی به کودکان کره‌ای اجازه گردش‌های رایگان در باغ‌وحش‌ها و شهربازی داده شده است.

به نظر می‌آید وی قصد دارد همزمان با دنبال کردن مسیر پدربزرگش،‌ کره را به بهشتی برای کودکان تبدیل کند. دونگ یونگ سونگ متخصص مسائل کره‌شمالی در موسسه مطالعات اقتصادی سامسونگ معتقد است تلاش‌های جدید رهبر کره‌شمالی تلاش تقلید از حس پدرانه و گرمی است که پدربزرگش از خود نمایش می‌داد.

پدر جونگ اون که از سال 1994 رهبر کره‌شمالی بود،‌ فردی قدرتمند اما بسیار سرد بود اما وی تلاش دارد از خود تصویر فردی را نمایش دهد که کره‌ای‌های دهه 1970 آن را به خوبی به یاد دارند. کره‌شمالی تحت رهبری پدربزرگ جونگ اون تحت پشتیبانی اقتصادی شوروی سابق قرار داشت و به واسطه این پشتیبانی غذای کافی برای تامین نیازهای مردم این کشور وجود داشت.

کره‌شمالی

موسسه مطالعات اقتصادی سامسونگ دریافته است رهبر کنونی کره شدت قوانین این کشور درباره تاثیر غرب بر روی مردم کشورش را کاهش داده‌است. وی در مراسم شصت و ششمین سالگرد تاسیس انجمن کودکان کره در جمع 20 هزار کودک اعلام کرد کره در آینده کشوری قدرتمند و خوشبخت خواهد بود که هرخانه‌ای در آن پر از شادی و توازن خواهد بود.

به کودکان حاضر در این مراسم اجازه داده شد تا در کنسرت‌های موسیقی شرکت کنند و به باغ وحش و شهر‌بازی بروند. جونگ اون که در زمان نوجوانی در سوئیس تحصیل کرده‌است موجب ایجاد تغییرات زیادی در سیاست‌های کره شده و آزادی و سرگرمی بیشتری دراختیار مردم کره قرار داده‌است.

تلویزیون دولتی کره به تازگی تصاویری از وی نمایش داده که در شهر بازی حضور دارد و در تصویری دیگر،‌ جونگ اون در رستورانی که همبرگر و سیب زمینی سرخ‌شده سرو می‌کرد دیده می‌شد. پیش از این چنین تصاویری به شدت غربی بوده و پخش آنها ممنوع بود. تلویزیون دولتی کره با پخش این تصاویر اعلام کرد این تسهیلات هدایایی بی‌پایان از جانب رهبر بزرگ کره برای مردم این کشور است.

از دیگر ممنوعیت‌هایی که توسط جونگ اون برداشته شده ممنوعیت پوشیدن شلوار توسط زنان است،‌قانونی که توسط پدر وی در سال 2010 اعلام شد تا تحول مد در کره‌شمالی به این واسطه آغاز شود. زنان در کره تنها در هنگام کار در کارخانه و یا مزرعه اجازه به تن کردن شلوار داشتند و در غیر این صورت اگر زنی با شلوار در خیابان دیده‌ می‌شد پلیس به او اخطار داده و یا او را جریمه می‌کرد.

این مطالعه جدید توسط موسسه مطالعات اقتصادی سامسونگ و بر اساس اطلاعات به دست آمده از رسانه‌ها،‌افرادی که از کره گریخته‌اند و دیگر منابع انجام گرفته است.

کد خبر 176095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز