همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه قرار گرفتن مرسی بر جایگاه ریاست جمهوری سرفصل جدیدی را در سیاست خارجی مصر باز کرد، گفت: با تعاملی دوطرفه ایران آماده ارتقای روابط سیاسی دوجانبه در سطح سفیر است.

علی اکبر صالحی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره توسعه روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، گفت: مردم مصر با انتخاب آقای مرسی برای تکیه بر جایگاه ریاست جمهوری کار مهمی انجام دادند و انقلاب خود را به سرانجام رساندند.

وزیر امور خارجه محمد مرسی را شخصیتی شناخته شده با پیشینه‌ای درخشان خواند و افزود: ایران همواره علاقه خود را برای ارتقای روابط سیاسی میان تهران و قاهره در حد سفیر اعلام کرده و طرف مصری هرگاه آماده باشد، جمهوری اسلامی آماده ارتقای سطح میان دو کشور روابط است.

وی روابط کنونی میان ایران و مصر را خوب خواند و ادامه داد: این روابط در همه ابعاد دارد پیش می‌رود، البته طرف مصری تا به امروز برای ارتقای مناسبات سیاسی با ایران ملاحظاتی و قیدهای داشت اما انتخاب مرسی برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری مصر سرفصل جدیدی را در سیاست خارجی این کشور باز کرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که چشم‌انداز و دورنمای سیاست خارجی مصر بهتر از گذشته باشد و دولت جدید این کشور برای برقراری روابط گسترده‌تر و عمیق‌تر با جهان اسلام اقدامات جدی‌تری انجام دهد.

محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین روز ۴ تیر با کسب ۵۱.۷۳ درصد آرا در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری، نخستین رئیس جمهور غیرنظامی مصر لقب گرفت.

کد خبر 176065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز