یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجودی که حدود 200 نماینده مجلس با امضای نامه‌ای خواستار تغییر مصوبه مجلس در مورد بنزین و بازگشت به لایحه دولت هستند، یک عضو هیأت رئیسه مجلس این اقدام را خلاف آیین‌نامه اعلام کرد.

حسین نجابت در جمع خبرنگاران ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وصول نامه 200 نماینده مجلس به هیآت رئیسه، اظهار داشت: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، وقتی رئیس مجلس در جلسه علنی بازگشت به لایحه اولیه را خلاف آیین نامه و قانون برنامه دانسته، امضاها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این در حالی است که دکتر محمد خوش‌چهره، یک عضو کمیسیون اقتصادی، اعلام کرد  تا پایان بررسی لایحه بودجه 1386 کل کشور در صحن علنی، مصوبه فعلی مربوط به قیمت بنزین تغییر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در حال رایزنی با دولت هستیم تا نظر دولت را نیز درباره بنزین جویا شویم.

وی ادامه داد: با اصلاحی که در بند (و) تبصره 13 در روز پنجشنبه گذشته صورت گرفت، در واقع دو نرخی شدن بنزین در سال آینده عملا منتفی گردید.

به نظر می‌رسد در صورت موافقت هیأت رئیسه مجلس، مسئله بنزین مجددا در روزهای آتی و خصوصا پس از اتمام بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه مجددا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

مصوبات مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه 1386 کل کشور بانک‌های عامل را موظف کردند پس از تایید توجیه اقتصادی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات، اقدام به پیگیری بازپرداخت تسهیلات اعطایی و انجام اقدامات قانونی برای وصول مانده مطالبات معوق‌الوصول نمایند.

اختصاص 1200 میلیارد ریال تسهیلات از محل وجوه قرض‌الحسنه بانک‌ها به زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیرعمدی، تعیین تسهیلات بانکی کارآفرینان، اختصاص 4 هزار و 450 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، و اختصاص مبلغ 78 میلیارد و 210 میلیون ریال جهت آموزش و پاداش کارکنان گمرک و اختصاص475 میلیارد تومان برای ازدواج ومسکن جوانان و ممنوعیت واردات گوشت سفید وقرمز از دیگر مصوبات مجلس بود.

کد خبر 17595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز