همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: چندی پیش مطلبی گلایه گونه در پی رویه‌های غیرحرفه‌ای برخی از پرسنل سایت باشگاه خبرنگاران جوان از سوی همشهری آنلاین انتشار یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ باز هم رفتار غیرحرفه‌ای

این مطلب تحت عنوان "نگاهی به کپی‌برداری غیرحرفه‌ای یک سایت حرفه‌ای" مورخ سه شنبه 30 خرداد 1391 به قلم نگارنده مطلب پیش رو منتشر شد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در مورد کپی‌برداری مطالب تحقیقی همشهری آنلاین توسط سایت باشگاه خبرنگاران جوان، به این نتیجه رسیدیم که این سایت به شکلی مستمر به مطالب تحقیقی و تولیدی همشهری آنلاین توجه دارد و از آن‌ها بدون ذکر نام منبع استفاده می‌کند

پس از انتشار آن مطلب، تصور نگارنده بر این بود که مسئولین و اعضای تحریریه سایت باشگاه خبرنگاران جوان، با مطالعه آن مطلب و بررسی نکات مورد اشاره دست به اقدامی مقتضی خواهند زد و جلوی چنین رفتارهایی را خواهند گرفت.

اما چنین نشد و اخیرا که به این سایت که مراجعه کردم، مجددا با کپی‌برداری از مطالب تحقیقی همشهری آنلاین که در قالب چانک منتشر می‌شود، رو به رو شدم.

در تاریخ 7 تیر ماه جاری نیز مطلبی در این سایت با عنوان "آشنایی با خواص بادمجان" انتشار یافته که این مطلب نیز از جمله مطالب تولیدی سایت همشهری آنلاین است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ باز هم رفتار غیرحرفه‌ای

همچنین این سایت مورخ 6 تیر ماه جاری مطلبی تحت عنوان "آشنایی با سازمان سنجش آموزش کشور" منتشر کرده که آن مطلب نیز 30 خرداد سال 1388 با ذکر منبع توسط همشهری آنلاین تنظیم و منتشر شده بود.

more

  آشنایی با سازمان سنجش آموزش کشور

این سایت در ادامه رفتار غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی خود 12 و 13 تیر ماه جاری 2 مطلب دیگر از سایت همشهری آنلاین تحت عنوان "آشنایی با دهانه غلامان - سیستان و بلوچستان - آشنایی با کاخ موزه باغچه جوق در ماکو " را بدون نام نویسنده و منبع منتشر کننده در سایت خود و به عنوان مطلب تولیدی دست‌اندرکاران سایت خود انتشار داده است.

more

  آشنایی با دهانه غلامان - سیستان و بلوچستان / آشنایی با کاخ موزه باغچه جوق - آذربایجان‌غربی

ادامه اینگونه رفتارهای غیر حرفه‌ای که در مورد مطالب خبرگزاری‌های دیگر از جمله خبرگزاری ایرنا نیز انجام شده است، این نکته را به ذهن متبادر می‌کند، که گویی سایت باشگاه خبرنگاران جوان کپی‌برداری از چانک‌های همشهری آنلاین و مطالب تولیدی خبرگزاری‌های دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.

more

  اقدام غیراخلاقی یک سایت

هدف از نگارش این یادداشت صرفا تقبیح رفتارهای غیرحرفه‌ای است چرا که موسسه همشهری به حقوق خود برای جلوگیری از چنین رفتارهای غیر فرهنگی واقف است.

کد خبر 175678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز