همشهری آنلاین: معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تایید عدم شرکت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ژنو (پیرامون سوریه) ، موفقیت هرگونه نشست و اجلاس برای حل و فصل مسائل سوریه را حضور و مشارکت فعال دولت این کشور و همه طرفهای تاثیرگذار دانست.

حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت واقع نگری نسبت به وضعیت پیش آمده در سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از مشارکت و حضور در هرگونه اجلاس و نشستی با اهداف و نتایج هدفمند و متضمن دستاوردهای سازنده برای حل مسئله سوریه و در راستای کمک به مردم این کشور در چارچوب طرح آقای کوفی عنان استقبال می کند.

به گزارش همشهری آنلاین: وی با تاکید بر این که نمی توان از بیرون برای مردم و کشور سوریه تصمیم گرفت و نسخه نظامی - امنیتی تجویز کرد ، اظهار داشت: برخی اقدامات و مذاکرات مقدماتی اجلاس ژنو حاکی از اهداف خاصی برای به شکست کشاندن طرح عنان است.

امیرعبداللهیان با انتقاد از عملکرد برخی طرفهای خارجی ، تداوم مداخلات خارجی و تشویق و حمایت از اقدامات تروریستی ، تصریح کرد: ما مواضع صریح خود در حمایت از مردم سوریه ، طرح اصلاحات آقای بشار اسد ، تلاش های سیاسی آقای کوفی عنان ، ضرورت توقف ارسال سلاح و عدم حمایت از اقدامات تروریستی به سوریه را به بانیان اجلاس ابلاغ نموده ایم.

وی در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همچنان از محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت می نماید.

 

کد خبر 175627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز