همشهری آنلاین: معاون ارتقاء سلامت، اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: هم اکنون 374 کانون معلولان در شهر تهران فعالیت دارند که هفت هزار و 700 شهروند معلول تهرانی عضو آن هستند.

مهدی امیری در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: هم اکنون به تعداد محلات شهر تهران کانون‌های ویژه ای برای معلولان ایجاد کرده‌ایم که دبیر این کانون توسط خودشان تعیین می‌شود. این کانون‌ها در سطح منطقه یک دبیر و در سطح شهرداری کل نیز یک دبیر دارند که همه آنها با رای گیری توسط خود معلولان انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: این کانون‌ها شورای راهبردی را در سطح محله ایجاد کرده‌اند و نیازها و موانع شهری معلولان را مشخص و به بخش‌های مورد نیاز شهرداری تهران اعلام می‌کنند.

معاون ارتقاء سلامت اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه بیشترین مشکل معلولان تهرانی مناسب سازی فضای شهری است، اظهار داشت: شهرداری تهران تاکنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشته است؛ به هر حال شهر از ابتدا بر اساس نیاز معلولان ساخته نشده و اصلاح آن نیاز به زمان دارد.

امیری درباره فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و ورزشی معلولان گفت: ساخت مجتمع اجتماعی، فرهنگی و  ورزشی قمر بنی هاشم در منطقه 20 تهران ویژه معلولان و تدارک ساخت یک مرکز حرفه آموزی برای آنها در منطقه 4 تهران بخشی از فعالیت‌های شهرداری تهران است که البته مجموعه‌های دیگر فرهنگی ورزشی نیز براساس نیاز معلولان ساخته و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این کانون‌ها به عنوان بازوی نظارتی و اجرایی در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند، افزود: بسیاری از دبیران کانون‌ها مشاور شهردار منطقه و ناظر پروژه‌های مناسب سازی معابر در سطح شهر هستند و شهرداری تهران نیز این موضوع را که یکی از مشکلات عمده معلولان است با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 175607
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز