همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی در حال بررسی درباره اعمال قوانین سخت‌تر ضدسیگار در این کشورهستند و پیشنهاد کرده‌اند سیگار کشیدن در مکان‌های دربسته کاملا ممنوع شود

smoking

آن‌ها پیشنهاد کرده‌اند حتی دود کردن سیگار در مکان‌های سر بازی مانند کنار ساحل هم غیرقانونی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه استادیومها، باغ‌وحش‌ها، غذاخوری‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که ممکن است مشمول قانون جدید شوند. در سواحل سیگار کشیدن فقط هنگامی مجاز خواهد بود که فرد سیگاری دست کم 50 متر از نزدیک‌ترین فرد دیگر فاصله داشته باشد.
اما وزارت بهداشت آفریقای جنوبی پیش از اعمال این قانون جدید، پیشنهادات جدیدش را به مباحثه عمومی خواهد گذاشت.

این برای دومین بار در طول پنج سال گذشته است که آفریقای جنوبی سعی کرده است مقرراتی را به مقابله با سیگاری‌ها وضع کند.

حتی پیش از اینکه تصمیم‌گیری نهایی درباره این مقررات انجام گیرد، بسیاری از سیگاری‌ها به مخالفت با آنها برخاسته‌اند و چنین طرح‌هایی را "افراطی" می‌دانند و تجاوز به حقوق افراد می‌شمارند.

در سال 2007 قانونگذاران آفریقای جنوبی مجموعه‌ای از تغییرات را به قصد بستن راه‌های گریز از لایجه کنترل فراورده‌های دخانی سال 1993 را به تصویب رساندند.

این هفته دیوان عالی استیناف آفریقای جنوبی شکایت شرکت سیگارسازی بریتیش آمریکن بر علیه این قانون را رد کرد و آگهی‌های دخانیات را نیز مشمول ممنوعیت قانونی شمرد.

بر اساس آمار انستیتوی دخانیات آفریقای جنوبی سال گذشته حدود 7.7 میلیون نفر بزرگسال در آفریقای جنوبی دخانیات مصرف کردند و حدود 27 میلیارد نخ سیگار دود کردند. اما این میزان نسبت به 10 سال گذشته 30 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 175221
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز