دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات رئیسه مجلس نهم خبرنگاران را ملزم به استفاده از جلیقه خبرنگاری کرده است.

صبح دیروز یکشنبه هنگامی که خبرنگاران برای ارسال گزارش‌های صحن علنی به پارلمان مراجعه کردند با اطلاعیه‌ای مواجه شدند که بر اساس آن پوشیدن جلیقه برای آنان الزامی شده بود.

خبرنگار پارلمانی ایلنا که با نگاه انتقادی به این تصمیم هیات رئیسه مجلس نگریسته گزارش داده که " در این اطلاعیه تاکید شده است به منظور آمادگی و نظم بخشی به تردد خبرنگاران، پوشیدن این جلیقه‌ها از روز یکشنبه چهارم تیرماه الزامی است و طبیعتاً از تردد خبرنگارانی که جلیقه نپوشیده‌اند جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این الزام تازه در حالی از سوی اداره اخبار و حراست مجلس مطرح شده است که ورود خبرنگاران به مجلس دارای ضوابط ویژه‌ای است، ضمن اینکه تجربه روز اول استفاده از این جلیقه‌ها نشان از ناپختگی اتخاذ چنین تصمیمی داشت. زیرا از سویی برخی از این جلیقه‌ها برای بعضی از خبرنگاران گشاد و یا تنگ بود و از سوی دیگر خانم‌های خبرنگار برای استفاده از این جلیقه‌ها با مشکلات مضاعفی روبرو شدند.

گرمای هوا، اندازه نبودن جلیقه‌ها و عدم تناسب پوشش چادر برای خانم‌ها و استفاده همزمان از جلیقه از مشکلاتی بود که در روز نخست اجرای این دستور برای خبرنگاران بوجود آمد، هزینه خرید این جلیقه‌ها نیز از نکات دیگری است اتخاذ چنین تصمیمی را با سوالات بیشتری مواجه می‌کند."

به گزارش همشهری آنلاین؛ مطابق برخی شنیده‌ها تصمیم پوشیدن جلیقه برای خبرنگاران مجلس از سوی هیات رییسه مجلس نهم اتخاذ شده است.

لازم به ذکر است معمولا تصمیماتی که برای نخستین بار در مورد خبرنگاران مجلس گرفته می شود با واکنش آنان روبرو می شود درحالی که به نظر می رسد استفاده از جلیقه خبرنگاری که برای نظم بخشی به تردد خبرنگاران و حفظ و حمل راحت تر وسائل آنها که در هنگام مصاحبه و گفتگو باید به همراه خود داشته باشند و در جهت انجام بهتر کار آنها بوده است. البته لازم بود روابط عمومی مجلس که پل ارتباطی خبرنگاران با مجلسیان است پیش از این تصمیم با خبرنگاران هماهنگ کرده و با دریافت نظرات آنها و توجیه علت اتخاذ این تصمیم ، وارد عمل می شدند. صرف هزینه برای نظم دادن به کار خبرنگاران هم بخشی از ملزومات کار است که در برابر هزینه های دیگری که در مجلس صورت میگیرد رقم بسیار ناچیزی است.

کد خبر 175129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز