همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: امروز در شهرداری تهران من و تمام مسئولان مجموعه شهرداری در برابر همه جانبازان مسئوولیم. نه تنها جانبازان و ایثارگرانی که در مجموعه شهرداری حضور دارند بلکه مسئول حل مشکلات همه جانبازان شهر تهران هستیم تا به طور مستقیم مشکلات این عزیزان را حل کنیم.

 به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف امروز در مراسم تجلیل از جانبازان شهرداری تهران که در برج میلاد برگزار شد با بیان این مطلب افزود: خداوند را شاکرم که توفیق دارم در چنین روز عزیزی که متعلق به شما جانبازان است در جمع شما همسنگرانم که در دوران دفاع مقدس و صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشته و از انقلاب اسلامی و ولایت دفاع کرده‌اید، حضور یابم.

وی با اشاره به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی براین که جوانان امروز ما از جوانان صدراسلام وفادارترند اظهار داشت: این افتخار بزرگی است برای یکایک شما و از خدا می‌خواهم که توفیق دهد که در این چند صباحی که از زندگی ما باقی مانده در همین مسیر حرکت کنیم و از همین منطقی که منطق عاشورا است و منطبق بر عقلانیت و اطاعت از ولایت و امیدواری به ولایت است، پیش رویم.

شهردار تهران ادامه داد: باید این روزها روزهای تذکر و یادآوری برای همه ما باشد که در همه فراز و نشیب‌ها و همه تلخی‌ها که روزانه با آنها روبرو هستیم و شیطان در کمین ما نشسته از خداوند بخواهیم که در این لحظات ما را به خودمان وانگذارد.

شهردار تهران در بخش دوم از سخنانش به خدمتگزاری شهرداری در امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: امروز شهرداران نواحی نیز در این مراسم حضور دارند نه از این منظر که شهرداران ناحیه هستند بلکه از این منظر که همه مسئول و خدمتگزار ایثارگران هستند.

قالیباف گفت: امروز در شهرداری تهران من و تمام مسئولان مجموعه شهرداری در برابر همه جانبازان مسئوولیم. نه تنها جانبازان و ایثارگرانی که در مجموعه شهرداری حضور دارند بلکه مسئول حل مشکلات همه جانبازان شهر تهران هستیم تا به طور مستقیم مشکلات این عزیزان را حل کنیم.

وی عنوان کرد: هر فردی که معتقد است مشکلات ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان تنها به بنیاد شهید ارتباط دارد بسیار بی انصاف است و کسی است که از لطف خدا محروم شده است.

شهردار تهران افزود: امروز همه شهرداران نواحی، من و تمام مسئولان شهرداری باید بدانیم توجه به امور ایثارگران توجه به یک جانباز و یک خانواده شهید نیست، هرچند که این خود افتخار بزرگی است اما توجه به خانواده شهدا و ایثارگران توجه به فرهنگ عاشورا است.

قالیباف گفت: امروز حدود 50 هزار جانباز در تهران وجود دارد که میزان جانبازی آنها از 10 درصد شروع شده و هزار و 50 نفر بیش از 70 درصد جانباز هستند.

وی افزود: اگر ما هیچ کاری نتوانیم برای جانبازان انجام دهیم حداقل می‌توانیم به صورت سیستمی در هر ناحیه به آنها سربزنیم و یک خدا قوت بگوییم، هرچند که می‌توانیم خیلی کارها برای آنها به انجام برسانیم.

قالیباف ادامه داد: ممکن است یک برادر جانباز خواسته‌ای از ما داشته باشد که مطابق با ضوابط مالی شهرداری نباشد و به دلیل مشکل اعصابی که دارد فریادی هم برسر ما بزند، بگذارید فریاد بزند چه اشکالی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: جانبازی که در 16 سالگی قطع نخاع شده و 30 سال است بر ویلچر می‌نشیند و تنها می‌تواند سر خود را تکان دهد، اگر اعتراضی به ما می‌کند بگذارید اعتراض خود را بگوید و توانایی شنیدن اعتراض‌ها را داشته باشید، چرا که به طور قطع آنها در راه منطق عاشورا ایثارگری و با خدا معامله کردند.

شهردار تهران اظهار کرد: این عزیزان از ما انتظار ادب و احترام دارند و قطعا وظیفه من که یک روز همسنگر آنها بودم به مراتب سنگین تر از شما شهرداران ناحیه است که ممکن است در دوران دفاع مقدس هنوز متولد نشده بودید و اگر چنین پستی در اختیار من و شما است به برکت خون شهدا و قطع دست و پاهای جانبازان است، امروز اگر من و شما بر مسند قدر و مسئولیت نشسته‌ایم به خاطر این افرادی است که روی تخت یا صندلی ویلچر نشسته‌اند.

شهردار تهران در ادامه با بیان این که اگر باغ موزه دفاع مقدس ساخته شده به دلیل تداوم فرهنگ دفاع مقدس بوده و یا احداث مجموعه قمر بنی هاشم (ع) به دلیل دینی است که در حوزه سلامت عزیزان جانباز احساس می‌کنم افزود: انتشار مجله پایداری نیز به دلیل دنبال کردن این فرهنگ است اینها حداقل‌هایی است که باید دنبال می‌کردیم و خیلی از کارها به زمین مانده که باید به انجام برسد، این وظیفه‌ای است که به دوش همه ماست و همکاران ما در تمامی نواحی شهر تهران نیز باید تلاش کنند تا مشکل این افراد به بهترین شکل ممکن برطرف شود.

وی افزود: عدالت را نه در سخن بلکه در عمل باید به اثبات برسانیم و مردم را به اسلام و انقلاب وفاودار نگه داریم و نسل امروز را با کار خودمان از اسلام نرانیم و با رفتار و ضعف خود کاری نکنیم که مردم از دین رانده شوند.

قالیباف افزود: شهرداران نواحی دو وظیفه مهم دارند که یکی از آنها دفاع از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و محقق ساختن کارآمدی دین در ادامه جامعه است و دوم این که باید به فرهنگ ایثارگری و ارزش‌ها توجه ویژه کنند چرا که کار خدا بر زمین نمی‌ماند و مشکل جانبازان حل خواهد شد، از خدا بخواهیم که این توفیق را به ما بدهد که مشکل این عزیزان به وسیله ما برطرف شود.

شهردار تهران با بیان این که صبر و استقامت از این بالاتر که 33 سال بر تخت بیمارستان و یا ویلچیر نشسته‌اند افزود: ما باید حرمت این عزیزان را نگه داریم و اگر به دلیل وجود مشکلات فریادی هم بر سر ما بزنند بتوانیم دو دقیقه سکوت کنیم و چیزی در جوابشان نگوییم.

وی افزود : جانبازان بدانند نماد آنها حضرت قمربنی هاشم (ع) و فرهنگ عاشوراست و هرگز به قالیباف‌ها توجه نکنند، آنها با خدا معامله کردند و مشتری آنها خدا بوده است و هر کس با خدا معامله کند به هرآنچه که می‌خواهد می‌رسد.

قالیباف تصریح کرد: رزمنده‌ای را سراغ دارم که بعد از دوران دفاع مقدس از خدا گله مند بود که چرا در دوران دفاع با این که در تمام عملیات‌ها پیش قراول بوده و هرگز در مقابل شلیک توپی از ترس خم نشده است به شهادت نرسیده است و به خدا گفت که با کدام عدالت می‌خواهی بپسندی که من در خیابان بمیرم، این رزمنده پس از 36 ساعت که این گله را از خدا کرد به شهادت رسید و من می‌دانم که این خواسته تمام جانبازان است و آنها در زندگیشان یک لحظه آرامش ندارند.

کد خبر 175020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز