همشهری آنلاین: نماینده ایران در اجلاس بغداد در گفت وگویی مطبوعاتی با اشاره به اشتباهات آمریکا در عراق تصریح کرد، متاسفانه مرجع اتخاذ تصمیم‌های آمریکا در عراق نادرست و بر اساس اطلاعات غلط بوده است.

به گزارش ایرنا از بغداد به گفته "سید عباس عراقچی" تلاش ما پس از گفت وگوهای انجام شده بر این است که از بروز این اشتباهات در آینده جلوگیری کنیم.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران در ادامه گفت : ما در سیاست‌های خود بارها اعلام کرده‌ایم که با توجه به شناختمان از منطقه خواستار برقراری ثبات و امنیت در عراق هستیم و رواج خشونت و بی‌نظمی در این کشور را به نفع منطقه نمی‌دانیم.

وی گفت : ما در اجلاس روز شنبه همچون همیشه آمادگی کامل خود را برای حمایت از دولت قانونی و ملت رنجدیده عراق اعلام کردیم.

عراقچی در این گفت وگو، هرگونه مذاکره خاص و مستقیم میان هیات ایرانی و آمریکایی را در حسن برپایی اجلاس امروز دور از واقعیت خواند و افزود : تمام مذاکرات میان هیات‌ها در چارچوب برنامه از قبل تعیین شده با موضوعیت عراق انجام شد.

نماینده ایران در اجلاس بغداد در خصوص ادامه حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق تصریح کرد ، برای حفط حاکمیت عراق باید جدول زمان‌بندی عقب نشینی نیروهای خارجی از این کشور هرچه زودتر تبیین و به مورد اجرا گذاشته شود.

وی گفت : از نظر ما حضور نیروهای خارجی هیچ کمکی به ایجاد ثبات و امنیت در عراق نخواهد کرد و استمرار این حضور محملی برای افزایش خشونت‌ها و گسترش دامنه فعالیت‌های تروریست‌ها ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 17499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز