در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی تهران، نامه‌های خیس ساخته مرجان اشرفی‌زاده بیشترین جوایز را از آن خود کرد.

جشنواره بین المللی فیلم های ویدئویی

به گزارش مهر، آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران برگزار شد. در این مراسم پس از اهدای جوایز بخش بین‌الملل و سخنرانی دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی با پخش نماهنگ معرفی داوران بخش آثار دفاع‌مقدس، دینی و اجتماعی محمد خزاعی، داوود رشیدی، محمدرضا عرب و یدالله صمدی جوایز این بخش را اهدا کردند.در این بخش یاس زرین بهترین فیلم اجتماعی به محمد داوودی برای فیلم یک اسم و یاس زرین بهترین کارگردانی به حمید نعمت‌الله برای فیلم بیا از گذشته حرف بزنیم اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین فیلم دفاع‌مقدس به محمد جواد کاسه‌ساز برای فیلم قبل از غروب و یاس زرین بهترین کارگردانی این بخش به احسان عبدی‌پور برای فیلم همسنگار تعلق گرفت. در ادامه یاس زرین بهترین فیلم بخش دینی به مجید اسماعیلی برای فیلم ماه جبین و یاس زرین بهترین کارگردانی به روح‌الله حجازی برای فیلم ماه جبین اهدا شد. در ادامه این بخش با حضور جواد شمقدری و عباسیان یاس زرین بهترین فیلمنامه به ناصر رفاهی برای فیلم پروانه‌ها و یاس زرین بهترین دستاورد هنری به حسن سلطانی برای فیلم حضور اهدا شد. در بخش بهترین بازیگری، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به محسن قاضی‌مرادی برای فیلم‌نامه‌های خیس و یاس زرین این بخش به رضا بهبودی برای فیلم آبروی از دست رفته آقای صادقی اهدا شد. همچنین یاس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن به معصومه قاسمی‌پور برای فیلم‌نامه‌های خیس و یاس زرین بهترین بازیگر مرد به داریوش ارجمند برای فیلم حرف مردم تعلق گرفت. در ادامه، یاس زرین بهترین فیلمنامه به آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای فیلم آبروی از دست رفته آقای صادقی و یاس زرین بهترین کارگردانی به مرجان اشرفی‌زاده برای فیلم‌نامه‌های خیس اهدا شد. یاس زرین بهترین فیلم اول نیز به عادل یراقی برای فیلم آشنایی با لیلا تعلق گرفت.

علی معلم داور این بخش عنوان کرد: امسال زنان در این جشنواره بهتر از مردان بودند. ایران تنها کشوری است که فیلمسازان زن زیادی دارد. امیدوارم روزبه‌روز هم افزایش پیدا کند. در پایان این مراسم یاس زرین بهترین فیلم به ناهید دل‌آگاه و شبکه چهار سیما برای فیلم‌نامه‌های خیس، جایزه ریاست سازمان سینمایی نیز به جمشید بهمنی برای کارگردانی فیلم نه یک اتفاق ساده اهدا شد. همچنین یاس زرین بهترین فیلم با موضوع بیداری اسلامی به دره گرگ‌ها به کارگردانی زبیر ساسماز و یاس زرین بهترین فیلم ایرانی و خارجی از نگاه تماشاگران به‌ترتیب به نامه‌های خیس و دره گرگ‌ها تعلق گرفت.

کد خبر 174934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز