شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جلد سوم سه‌گانه‌ کامران محمدی با نام این‌جا باران صدا ندارد منتشر شد.

کتاب

به گزارش ایسنا، این نویسنده در توضیحی درباره‌ کتاب تازه منتشرشده‌اش گفت: این رمان شباهتی ساختاری و محتوایی با دو رمان قبلا منتشرشده‌‌ام با نام‌های "آن‌جا که برف‌ها آب نمی‌شوند" و "بگذارید میترا بخوابد" دارد و پس‌زمینه‌ محتوای هر سه رمان، فراموشی است.

محمدی بابیان این‌که فراموشی پس‌زمینه‌ فکری در لایه‌های زیرین داستان این‌جا باران صدا ندارد است، عنوان کرد: این رمان درباره‌ روابط دو زوج و یک فرد تنهاست که پس‌زمینه‌ای از سال‌های جنگ نیز در آن روایت می‌شود و به شکلی به فعالیت‌های گروهک‌ها در کردستان در اوایل دهه‌ 60 اشاره دارد.

این نویسنده ادامه داد: کل ماجرای این رمان در سه روز متوالی بارانی در تهران اتفاق می‌افتد که اتفاقی در روز نخست باعث یادآوری ماجرای دردناک گذشته می‌شود و در روز دوم و سوم، ارتباط روان‌شناختی اتفاق رخ‌داده بر روی شخصیت‌های رمان روایت می‌شود. در این رمان برخلاف رمان بگذارید میترا بخوابد که بیش‌تر شخصیت‌هایش زن بودند، شخصیت‌های محوری مرد هستند و این سوء‌ظن مردها به زن‌هاست که بار دراماتیک رمان را ایجاد می‌کند.

او اضافه کرد: فراموشی مفهوم اصلی هر سه رمان‌ آن‌جا که برف‌ها آب نمی‌شوند، بگذارید میترا بخوابد و این‌جا باران صدا ندارد است که به این مفهوم از سه زاویه‌ مختلف پرداخته شده است.

محمدی در پایان از سه رمان منتشرشده‌اش به عنوان سه‌گانه یاد کرد و گفت: هم‌اکنون چاپ سوم رمان آن‌جا که برف‌ها آب نمی‌شوند و چاپ دوم بگذارید میترا بخوابد در بازار کتاب موجود است و رمان این‌جا باران صدا ندارد به تازگی در 160 صفحه با قیمت 4700 تومان و در شمارگان 1500 نسخه از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

کد خبر 174881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز