همشهری آنلاین: برادر پادشاه عربستان با انتقاد از عملکرد "منفعلانه" هیات بیعت در تعیین ولیعهد جدید عنوان داشت که عربستان باید به پادشاهی مشروطه تبدیل شده و پارلمان منتخب در این کشور تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، امیر طلال بن عبدالعزیز، برادر ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عنوان داشت: هیات بیعت که متشکل از شاهزادگان برجسته عربستانی است هیچ نشستی برای رایزنی در خصوص تعیین امیر سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد کنونی عربستان برگزار نکرد.

وی در ادامه افزود: شورای خانواده پادشاهی عربستان نیز که متشکل از فرزندان و نوه‌های پادشاه این کشور است از یک ماه گذشته تاکنون هیچ نشستی برگزار نکرده است.

طلال بن عبدالعزیز همچنین تاکید کرد: تعیین امیر نایف بن عبدالعزیز،‌ ولیعهد سابق عربستان که اخیرا درگذشته است نخستین ضربه به ساختار هیات بیعت و حاکمیت آل سعود به شمار می‌آمد.

وی در ادامه افزود: جوانان خاندان آل سعود باید به صورت بیشتری در روند سیاسی مشارکت کنند.

طلال همچنین تاکید کرد که کشورهای پادشاهی عربی باید به پادشاهی مشروطه تبدیل شود و پادشاهی مطلق با مختصات دوره کنونی در تضاد است.

وی در ادامه افزود: چگونه برخی از افراد می‌گویند که مردم عربستان شایسته به دست گرفتن مسئولیت‌های بزرگ نیستند و شاهزادگان برجسته این کشور برای به دست گرفتن این پست‌ها شایسته هستند.

طلال همچنین تاکید کرد: ما بیم آن داریم که حوادث صورت گرفته در روزهای آخر اتحادیه شوروی در عربستان نیز به وقوع بپیوندد. باید پارلمان منتخب برای نظارت، دادرسی و قانونگذاری تشکیل شود.

کد خبر 174652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز