همشهری آنلاین: آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی با رقابت حدود 70 هزار داوطلب در 55 رشته از اول تیر ماه برگزار می‌شود.

جبرائیل نسل سراجی رییس مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی از فردا تا روز جمعه دوم تیر ماه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر، گفت: در هرنوبت از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی حدود 16 هزار داوطلب با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید در مدت زمان 160 دقیقه به 160 سئوال پاسخ دهند، اظهارکرد: البته تعداد سئوا‌لها در رشته‌های آمار زیستی 110 سئوال، فیزیک پزشکی 150 سئوال و مهندسی پزشکی (هر دو گرایش زیست مواد و بیوالکتریک) 130 سوال می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل برگزاری حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار داوطلب و اصل فیش بانکی، الزامی است.

سراجی افزود: سئوالات آزمون کلیه رشته‌ها به صورت تستی چهارجوابی بوده و به هر پاسخ صحیح 3 نمره و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به تخلفات، گفت: در صورت حضور فرد دیگری به جای داوطلب اصلی در جلسه آزمون، فرد جایگزین به مراجع قضایی تحویل گردیده و شخص داوطلب مطابق مقررات با محرومیت‌های شدیدی مواجه خواهد شد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار کلید اولیه سئوالات کلیه رشته‌ها در هفتم تیر ماه خبر داد و افزود: در صورتی که داوطلبان به هر یک از سئوالات بر اساس کلید اعلام شده اعتراضی وجود داشته باشد، می‌توانند اعتراض خود را حداکثر تا پایان ساعت اداری نهم تیرماه بر اساس فرم اعتراض اعلام شده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir فقط به صورت اینترنتی ارسال کنند.

کد خبر 174644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز