مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خدمه ایستگاه بین المللی فضایی قصد دارند هم زمان با بازی‌های المپیک لندن، مسابقات ورزشی را در مدار زمین برگزار کنند

ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، سونیتا ویلیامز، فضانورد ناسا، آکی هی کو هوشیده، فضانورد سازمان فضایی ژاپن و یوری مالنچنکو، فضانورد روسی قرار است 14 جولای به ایستگاه بین المللی فضایی بروند.

سکونت چهار ماهه این فضانوردان در فضا، با بازی‌های المپیک 2012 لندن که از 27 جولای تا 12 آگوست برگزار می‌شود، همزمانی دارد؛ از این رو این فضانوردان نیز قصد دارند این رویداد ورزشی را در فضا جشن گرفته و بازآفرینی کنند.

هوشیده در یک نشست خبری در ناسا گفت: ماموریت ما همزمان با وقوع بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است از این رو با خود گفتیم چرا ما درایستگاه بین المللی فضایی در این رویداد سهیم نباشیم.

وی افزود: اکنون در حال بررسی هستیم که چه نوع مسابقه ورزشی را در ایستگاه بین المللی فضایی می‌توانیم انجام دهیم.

فضانوردان پیش از این نیز در مدار زمین، مسابقات ورزشی را پاس داشته اند. مثلا برای بازی‌های المپیک دوره قبل یعنی المپیک زمستانی 2010 در ونکوور کانادا، 11 فضانورد در ایستگاه بین المللی و شاتل فضایی اندیور که در آن زمان در کنار ایستگاه بین المللی فضایی پهلو گرفته بود این مسابقات را در مدار زمین بازآفرینی کردند.

در آن زمان فضانوردان در شرایط بی وزنی، مسابقاتی مانند اسکی ، لوژ سواری برپا کردند.

این بار فضانوردان با توجه به محدودیت‌های فضا، در حال بررسی و انتخاب نوع بازی خود در مدار زمین هستند.

کد خبر 174501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز