کارشناسان سازمان جهانی جهانگردی به تهران می‌آیند تا ایران را در توسعه گردشگری یاری کنند.

نشست سازمان جهانی گردشگری

این خبر را معاون گردشگری کشور از نودوسومین اجلاس سازمان جهانی جهانگردی که در شهر مادرید اسپانیا برگزار شده به تهران آورده و گفته است که حتی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی (از زیرمجموعه‌های سازمان ملل) نیز قرار است هفته گردشگری را در ایران بگذراند.

معاون گردشگری کشور در دیداری که با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در حاشیه نشست سازمان جهانی جهانگردی در شهر مادرید داشت با تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد برای توسعه صنعت گردشگری،گزارشی از برنامه‌های اجراشده صنعت گردشگری ایران ارائه کرد و خواستار مورد توجه قرارگرفتن ظرفیت‌ها و تجربه‌های کشورهای منطقه در موضوع گردشگری شد.

منوچهر جهانیان در گزارش خود به دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با تأکید بر توسعه گردشگری داخلی در ایران و برنامه‌ریزی برای ورود 7/5 میلیون گردشگر خارجی به ایران در سال91 گفت: تسهیل در صدور روادید الکترونیکی، حضور فعال در برنامه‌های بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به مردم جهان از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ایران است.

طالب ریفایی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد نیز در این دیدار از برنامه‌های ایران در توسعه صنعت گردشگری تقدیر و بر آمادگی کامل خود و سازمان جهانی جهانگردی به‌منظور حمایت و گسترش برنامه‌های توسعه صنعت گردشگری ایران تأکید کرد. ریفایی همچنین ابراز امیدواری کرد که در دور جدید فعالیت‌های سازمان جهانی جهانگردی با توجه به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و به کارگیری نیروهای کارآمد در بخش گردشگری و تعامل و همکاری‌های کشورهای منطقه، شاهد توسعه‌ چندجانبه و حضور مؤثر ایران در تحقق چشم‌انداز جهانی صنعت گردشگری باشیم.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد همچنین به‌منظور پیشرفت برنامه‌های گردشگری ایران بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل اطلاعات و تجربیات کشورهای موفق در این عرصه، به‌کارگیری مؤسسات مردم‌نهاد و بخش خصوصی، حضور اساتید و دانشگاهیان و استفاده از این ظرفیت برای ارتقای صنعت گردشگری ایران تأکید کرد.

در همین نشست نیز قرار شد طالب ریفایی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد به دعوت معاون گردشگری کشور و به‌منظور آگاهی از روند برنامه‌های توسعه گردشگری ایران، در هفته گردشگری به ایران سفر کند. به گزارش خبرگزاری مهر، ایران در نودوسومین اجلاس سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد که از 12 تا 15ژوئن در مقر این سازمان در مادرید اسپانیا برگزار شد، به‌عنوان یکی از اعضای اصلی و تأثیرگذار از میان بیش از 70کشور شرکت‌کننده در این اجلاس مورد قدردانی سازمان جهانی جهانگردی قرار گرفت.

منوچهر جهانیان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز به خبرگزاری ایسنا گفته است که براساس برنامه‌‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت‌گرفته، قرار شده تا دو هفته آینده، معاون آموزشی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی و همچنین مدیر برنامه‌ریزی منطقه آسیا در این سازمان به ایران سفر کنند تا نشست تخصصی توسعه گردشگری ایران را برای مدیران و فعالان گردشگری کشور برگزار کنند.

به گفته جهانیان، طالب ریفایی پس از اطلاع از برنامه‌های توسعه گردشگری ایران حمایت ویژه سازمان جهانی جهانگردی از صنعت گردشگری ایران را اعلام کرد. در خبری دیگر، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد در نشست کمیته برنامه و بودجه آن سازمان پیش‌بینی کرد که جهان شاهد رشد 3/3درصدی گردشگری در سال آینده میلادی باشد. آنطور که طالب ریفایی اعلام کرده است، در سال 2013 میلادی تعداد گردشگران در سطح جهان از مرز یک میلیارد گردشگر خواهد گذشت و به همین دلیل مسئولیت سازمان جهانی جهانگردی در این سال بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طالب ریفایی با اشاره به میزان درآمدزایی و اشتغال‌زایی مطلوب صنعت گردشگری در سال گذشته به‌رغم غالب بودن بحران‌های جهانی، یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی با توجه به بحران‌های اقتصادی، رشد بین سه تا چهار درصدی را در سال 2011پیش‌بینی کرده بود اما نتیجه رشد جهانی 4/4 درصدی فراتر از انتظار و قابل توجه بود. وی گفت: رشد آمار گردشگری در سال 2011 برای اروپا 6/5 درصد، ایتالیا 6/2 درصد و اسپانیا هشت‌درصد بوده است که این ارقام بیانگر موفقیت در گسترش و توسعه صنعت گردشگری در سطح جهان است. مدیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد با بیان اینکه در سال گذشته امکان دیدار با 28 رهبر جهانی در راستای تسهیل در توسعه گردشگری، فراهم آمده است، افزود: این سیاست در سال‌جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود. ریفایی همچنین برگزاری نشست با وزرای گردشگری کشورهای عضو را مهم خواند و گفت: قرار است به‌زودی نشستی با وزرای گردشگری کشورهای عضو در مکزیک و روسیه برگزار شود که تسهیل در امر صدور روادید و کاهش مالیات از مهم‌ترین مباحث این نشست است.

کد خبر 174410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز